Stacje zadaniowe zmieniają lekcje języka polskiego- materiały do lektury ,,Chłopcy z Placu Broni”

Metoda stacji zadaniowych uczy uczniów wielu cennych umiejętności i kompetencji:
 
1) samodzielnie zarządzać swoim czasem i pracą, co rozwija ich umiejętności organizacyjne i odpowiedzialność,
 
2) dzięki różnorodnym zadaniom, uczniowie mają okazję do twórczego myślenia i poszukiwania niestandardowych rozwiązań,
3) praca w grupach na stacjach zadaniowych wymaga współpracy i komunikacji, co rozwija umiejętności interpersonalne i zdolność do pracy zespołowej,
 
4) uczniowie są zachęcani do analizowania problemów i podejmowania decyzji, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia,
5) praca w różnych stacjach zadaniowych wymaga elastyczności i umiejętności dostosowywania się do nowych sytuacji i zadań,

 

6) różnorodność zadań i możliwość wyboru stacji zwiększa zaangażowanie i motywację uczniów do nauki.
 
Z tego powodu wspomniana metoda jest ceniona przeze mnie i lubiana przez moich uczniów.
 
Na zakończenie omawiania lektury ,,Chłopcy z Placu Broni” przygotowałam dla moich czwartoklasistów zadania na poszczególne stacje. Uczniowie będą pracowali w grupach losowo dobranych. Stacji zadaniowych będzie osiem, a na nich zadania  o różnym stopniu trudności.  Na poszczególnych stacjach uczniowie wykażą się wiedzą o lekcjach w Akademii, zaprezentują bohaterów lektury, uporządkują wydarzenia, powiążą rekwizyty z wydarzeniami i postaciami itp. Karty uczniowie wkleją do zeszytów lektur, które moi uczniowie prowadzą od klasy czwartej. Lekturowniki, bo tak je nazywamy, są formatu A4.
Oczywiście, trzeba przygotować karty z poleceniami dla wszystkich uczniów.

 

Uwaga! Zadania można też wykorzystać jako karty pracy na poszczególne lekcje. 
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 8
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

utkane-z-codziennych-doswiadczen-szkolnych

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *