Metoda stacji zadaniowych uczy uczniów wielu cennych umiejętności i kompetencji:
1) samodzielnie zarządzać swoim czasem i pracą, co rozwija ich umiejętności organizacyjne i odpowiedzialność,
2) dzięki różnorodnym zadaniom, uczniowie mają okazję do twórczego myślenia i poszukiwania niestandardowych rozwiązań,
3) praca w grupach na stacjach zadaniowych wymaga współpracy i komunikacji, co rozwija umiejętności interpersonalne i zdolność do pracy zespołowej,
4) uczniowie są zachęcani do analizowania problemów i podejmowania decyzji, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia,
5) praca w różnych stacjach zadaniowych wymaga elastyczności i umiejętności dostosowywania się do nowych sytuacji i zadań,
6) różnorodność zadań i możliwość wyboru stacji zwiększa zaangażowanie i motywację uczniów do nauki.
Z tego powodu wspomniana metoda jest ceniona przeze mnie i lubiana przez moich uczniów.
Na zakończenie omawiania lektury ,,Chłopcy z Placu Broni” przygotowałam dla moich czwartoklasistów zadania na poszczególne stacje. Uczniowie będą pracowali w grupach losowo dobranych. Stacji zadaniowych będzie osiem, a na nich zadania o różnym stopniu trudności. Na poszczególnych stacjach uczniowie wykażą się wiedzą o lekcjach w Akademii, zaprezentują bohaterów lektury, uporządkują wydarzenia, powiążą rekwizyty z wydarzeniami i postaciami itp. Karty uczniowie wkleją do zeszytów lektur, które moi uczniowie prowadzą od klasy czwartej. Lekturowniki, bo tak je nazywamy, są formatu A4.
Oczywiście, trzeba przygotować karty z poleceniami dla wszystkich uczniów.
Uwaga! Zadania można też wykorzystać jako karty pracy na poszczególne lekcje.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Chłopcy z Placu Broni, ćwiczenia, czytanie, jezykpolski, lektury, lektury obowiązkowe, Stacje zadaniowe |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 8 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Arkusz egzaminacyjny nr 4, czytanie ze zrozumieniem „Chłopcy z Placu Broni”, egzamin ósmoklasisty, lektura obowiązkowa klasa 5
50 KART PRACY – ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
Tabliczka Mnożenia – Wyrywanki dla Uczniów 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź