Dziurawe historie – karty pomagające pisać opowiadania, rozbudzające wyobraźnię

Materiał cyfrowy

„Dziurawe historie” – rozbudź wyobraźnię swoich uczniów!

Szukasz pomysłu na lekcję, która połączy kreatywność, zabawę i naukę?
„Dziurawe historie” to wyjątkowe ćwiczenie literackie, które wciągnie uczniów w świat opowieści i pozwoli im poczuć się jak prawdziwi autorzy!

Uczniowie otrzymują początek opowiadania z „dziurkami” – miejscami, które muszą wypełnić własnymi pomysłami. To od nich zależy, czy historia stanie się śmieszna, tajemnicza, pełna emocji czy magii.
Po uzupełnieniu luk czytają swoje wersje, porównują je z innymi i dopisują własne zakończenie.

💡 Korzyści dla ucznia:

  • rozwija wyobraźnię, kreatywność i poczucie humoru,

  • ćwiczy słownictwo, ortografię i składnię w praktyczny, przyjemny sposób,

  • wzmacnia pewność siebie w pisaniu i prezentowaniu własnych pomysłów,

  • uczy, że każda historia może mieć wiele ciekawych wersji.

🧑‍🏫 Korzyści dla nauczyciela:

 

  • gotowe, elastyczne narzędzie do pracy z tekstem i twórczego pisania,

  • możliwość realizacji celów z podstawy programowej w atrakcyjny sposób,

  • aktywizuje wszystkich uczniów – także tych mniej chętnych do pisania,

  • świetne do pracy indywidualnej, w parach lub grupach.

    Zestaw zawiera: instrukcję, 8 ,,dziurawych” historii, karty rewersowe                                                            🖊️ „Dziurawe historie” – bo najlepsze opowieści powstają tam, gdzie zostawisz miejsce na wyobraźnię!

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 6
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistka w akcji

Jestem nauczycielką języka polskiego i historii, a także doradcą metodycznym. Staram się tak organizować pracę na lekcji, by to uczeń był na nich jak najbardziej aktywny. Uczestniczyłam w wielu projektach, m.in. ,,Zaproś mnie na swoją lekcję" i konferencjach, np. ,,Nauczyciele grają dla WOŚP", ,,Akademia Innowacyjnego Nauczyciela". 
Niektóre swoje pomysły na lekcje prezentuję na blogu. Znajdziesz mnie też na FB. Zapraszam!
 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *