Lekturowe karty pracy „Dziady” cz.II, A. Mickiewicz – kl.7-8

AŻ 26 STRON LEKTUROWYCH KART PRACY!  Kompletny materiałem do omówienia lektury! Mogą również stanowić podstawę do zorganizowania wydarzenia „Dziadoween” podczas, którego omawia się utwór.  Materiał awiera takie zagadnienia jak: 

– analiza motta

– cechy świata żywych i umarłych w „Dziadach” cz.II

– cechy tradycji chrześcijańskiej i pogańskiej 

– karty postaci do charakterystyki 

– fragmenty tekstu do analizy i charakterystyki postaci wraz z przestrogami duchów

– cechy dramatu romantycznego

– notatka do uzupełnienia o obrzędzie dziadów

– pytania do tekstu – czytanie ze zrozumieniem

Materiał został stworzony do omówienia lektury wykorzystując zagadnienia wymagane do egzaminu E8 zgodne z podstawą programową. Sprawdzają znajomość tekstu, ale także ćwiczą umiejętność analizy i interpretacji.  Idealny do omówienia w klasach 7-8.

Już kolejny rok materiał stanowi dla mnie scenariusz wydarzenia, które nazwałam „Dziadoween” podczas, którego razem z uczniami performatywnie czytamy utwór Mickiewicza, a następnie wykonujemy karty pracy, a wszystko pod osłoną nocowanki szkolnej w blasku świec. Gdybyś był/była zainteresowana szczegółami napisz do mnie! Chętnie podzielę się wskazówkami. 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Karty pracy mogą być wykorzystane podczas kilkugodzinnego wydarzenia "Dziadoween" podczas, którego omawia się w całości utwór Mickiewicza. Jednakże można go również wykorzystać jako karty pracy do cyklu lekcji do omówienia utworu "Dziady" cz.II.

Uśmiechnięty polski_by alexandra

Jestem polonistką, której pasją jest nauczanie młodzieży. W pracy wykorzystuje wiele różnych metod, aby zaciekawić uczniów tematem, a tym samym maksymalnie zaangażować w zajęcia. Uśmiech, partnerstwo i szczera rozmowa o potrzebach to moje klucze do osiągnięcia sukcesów edukacyjnych. Zapraszam do korzystania z moich autorskich materiałów.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *