Materiał składa się z 24 kart do gry Kim jestem? z postaciami z epopei Pan Tadeusz. Każda karta przedstawia postać w formie wypowiedzi pierwszoosobowej. Na odwrocie każdej karty znajduje się napis: „Kim jestem? Pan Tadeusz„.
Cele edukacyjne:
- rozwijanie umiejętności analizowania postaci literackich,
- utrwalanie znajomości fabuły lektury i cech charakteru bohaterów,
- rozwijanie współpracy i komunikacji w zespole,
- przygotowanie do egzaminu.
Zastosowanie na lekcji:
- Małe klasy: Uczniowie czytają opisy postaci i zgadują, o kogo chodzi. Grę można prowadzić indywidualnie albo drużynowo,
- Duże klasy: Klasa dzieli się na drużyny – jedna drużyna czyta opis postaci w pierwszej osobie, druga zgaduje. Można też zastosować wariant tabu literackiego – niektóre słowa w opisie są zabronione,
- Podczas realizacji lektury: Karty pomagają utrwalać znajomość postaci, ich cech charakteru, ich historii,
- Jako powtórzenie przed egzaminem: Gra rozwija pamięć, logiczne myślenie, znajomość fabuły oraz charakterystykę postaci literackich.
Zasady gry – różne warianty:
1. Klasyczna wersja: Jeden uczeń czyta opis w pierwszej osobie, pozostali zgadują, o kogo chodzi.
2. Drużynowa: Drużyna odczytuje opis postaci, przeciwnicy zgadują. Punkty zdobywa drużyna zgadująca.
3. Czasowa: Uczniowie mają ograniczony czas (np. 1 minutę) na zgadnięcie jak największej liczby postaci.
4. Tabu literackie: Niektóre słowa w opisie są zabronione (np. imiona innych postaci, miejsca), co zmusza do kreatywnego opisywania.
5. Turniej klasowy: Kilka rund – każda runda dotyczy innej części lektury lub wybranej grupy postaci.
Polecam karty zalaminować, co pozwala korzystać z nich przez wiele lat.
Ostatnio przeglądane materiały
-
Scenariusze edukacja zdrowotna klasa 5 część 1 (lekcje 1-16) na podstawie programu nauczania proponowanego przez MEN HOLISTYCZNA EDUKACJA PROZDROWOTNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ – CIAŁO, UMYSŁ, DUCH. Program nauczania edukacji zdrowotnej dla klas IV-VIII szkoły podstawowej.
-
Prezentacja multimedialna- Skutki wielkich odkryć geograficznych, zgodna z podstawą programową, możliwość edycji
-
Gra planszowa – ciągi (arytmetyczny i geometryczny)
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Adam Mickiewicz, do zalaminowania, fiszki, Gra, gra dydaktyczna, jezykpolski, lektury, lektury obowiązkowe, Pan Tadeusz |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 6 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |



Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź