W codziennej pracy nauczycielskiej często pytamy: Czy moi uczniowie potrafią powiedzieć, co myślą i dlaczego? W świecie pełnym emocji, opinii i szybkich reakcji, umiejętność argumentowania staje się czymś więcej niż tylko kompetencją językową. To narzędzie budowania relacji, rozumienia siebie i innych, a także kształtowania odwagi w wyrażaniu własnego zdania.
Dlatego z pełnym przekonaniem polecam materiał, który w mojej klasie wywołał nie tylko dobre wypowiedzi, ale też głębokie rozmowy i refleksje: „Tydzień z argumentowaniem”.
To nie jest zwykły zestaw ćwiczeń. To pięciodniowa podróż przez myślenie, rozmowę, empatię i… bajki. Każdy dzień to inny typ wypowiedzi, inna emocja, inny punkt widzenia. Uczniowie uczą się nie tylko formułować tezy i uzasadnienia, ale też słuchać, odpowiadać, rozumieć kontrargumenty i — co najważniejsze — dostrzegać wartość w różnicy zdań.
Argumentowanie to nie tylko „mówienie mądrze”. To ćwiczenie uważności, empatii i odwagi.
Przygotowany przeze mnie materiał łączy język polski z wychowaniem.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | ćwiczenia, egzaminósmoklasisty, rozprawka |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 13 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 90 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Karty pracy – środki stylistyczne: metafora, epitet, porównanie, personifikacja, animizacja, eufemizm, archaizm, neologizm [PDF] – język polski, E8, egzamin ósmoklasisty
WSZYSCY DO SIEBIE PASUJEMY – KARTY PRACY, GAZETKA
Junior Explorer 5 – Unit 2 – vocabulary revision 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź