Od tezy do refleksji- tydzień z argumentowaniem

 

W codziennej pracy nauczycielskiej często pytamy: Czy moi uczniowie potrafią powiedzieć, co myślą i dlaczego? W świecie pełnym emocji, opinii i szybkich reakcji, umiejętność argumentowania staje się czymś więcej niż tylko kompetencją językową. To narzędzie budowania relacji, rozumienia siebie i innych, a także kształtowania odwagi w wyrażaniu własnego zdania.
 
Dlatego z pełnym przekonaniem polecam materiał, który w mojej klasie wywołał nie tylko dobre wypowiedzi, ale też głębokie rozmowy i refleksje: „Tydzień z argumentowaniem”.
 
To nie jest zwykły zestaw ćwiczeń. To pięciodniowa podróż przez myślenie, rozmowę, empatię i… bajki. Każdy dzień to inny typ wypowiedzi, inna emocja, inny punkt widzenia. Uczniowie uczą się nie tylko formułować tezy i uzasadnienia, ale też słuchać, odpowiadać, rozumieć kontrargumenty i — co najważniejsze — dostrzegać wartość w różnicy zdań.


Argumentowanie to nie tylko „mówienie mądrze”. To ćwiczenie uważności, empatii i odwagi.

 

Przygotowany przeze mnie materiał łączy język polski z wychowaniem.

 

 
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 13
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

utkane-z-codziennych-doswiadczen-szkolnych

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *