Gazetka „SIX SEVEN — gdy język nie musi mieć sensu” gazetka ścienna, gazetka całoroczna, młodzieżowe słowo roku

Materiał cyfrowy

Ta gazetka to lekka, nowoczesna i humorystyczna analiza najgorętszych memów językowych, które podbijają internet i słownik młodego pokolenia. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego ktoś mówi „slay”, co to właściwie jest „Fanum tax”, dlaczego „Ohio moment” brzmi jak diagnoza, a słowo „sigma” ma większą moc niż świadectwo z paskiem — ta publikacja jest dla Ciebie. W środku znajdziesz:

  • genezę memu „six seven”

  • krótkie definicje najpopularniejszych zwrotów internetowych

  • przykłady użycia slangu młodzieżowego

  • ciekawostki kulturowe, konteksty i wersje humorystyczne

  • symboliczne znaczenie liczb sześć i siedem (bo może jednak coś tu ma sens?)

Dla kogo jest ta gazetka?

  • dla nauczycieli, wychowawców i bibliotekarzy, którzy chcą lepiej rozumieć język młodych

  • dla rodziców, którzy chcą przestać pytać: „co to znaczy?”

  • dla uczniów i studentów — bo to po prostu zabawne i trafne

  • dla wszystkich fanów memów, kultury internetowej oraz językowych ciekawostek

Co wyróżnia ten materiał?

  • lekki ton i humor

  • atrakcyjna wizualnie forma

  • zrozumiałe, krótkie wyjaśnienia

  • temat, który żyje w kulturze i naprawdę interesuje młodych.

Gazetka „SIX SEVEN” idealnie sprawdzi się jako materiał na zajęcia wychowawcze, dodatek do gazetki szkolnej, narzędzie do rozmowy o języku współczesnym lub po prostu zabawna lektura z kategorii: „Nie wiem, po co to czytam, ale bardzo mi się podoba”.

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 20
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistka przy tablicy

Od 25 lat lat uczę języka polskiego. Lubię stosować nowoczesne technologie na prowadzonych przeze mnie lekcjach, chętnie tworzę i wykorzystuję nietuzinkowe pomoce „analogowe" angażujące podczas zajęć moich uczniów. Z pasją łączę dydaktykę z technologią, by uczenie się było angażujące i oparte na relacji.

 Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m.in. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu, I Konferencji Budzących się Polonistów w Łodzi, I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Humanistów we Wrocławiu.Nagrania z moich prelekcji są dostępne po kliknięciu tutaj <KLIK> i <KLIK>.Zachęcam do zapoznania się z moimi wideoszkoleniami na platformie EDUMASTER<KLIK> i <KLIK>.

 Mój pomysł na pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych uzyskał wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Ortograffiti. Można go poznać <TUTAJ>.

 Miałam również przyjemność opublikować swoje artykuły w „Polonistyce" <TUTAJ>:- Stacja - Kleryków, - Jak tworzyć magiczne obrazki  na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii,- Polonistyczny eduroom.

 Współpracowałam z wydawnictwem WSiP jako recenzentka i konsultantka merytoryczna podręczników i zeszytów ćwiczeń z serii „Zamieńmy słowo". 

Niektóre swoje pomysły na lekcje prezentuję na blogu. Znajdziesz mnie też na FB. Zapraszam!

 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *