Z przyjemnością przedstawiam materiał do czytania ze zrozumieniem oparty na fragmencie powieści „Akademia pana Kleksa” autorstwa Jana Brzechwy. Pomoże on uczniom lepiej zrozumieć tekst oraz rozwijać umiejętności analizy i interpretacji. Zachęcam do wykorzystania wspomnianego materiału na lekcjach języka polskiego.
Wśród zalet przygotowanych zadań wymienić należy:
-
Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem: Angażują uczniów w dokładne czytanie tekstu i zrozumienie jego treści.
-
Wzmacnianie umiejętności analitycznych: Uczniowie uczą się analizować tekst, wyciągać wnioski i odnajdywać kluczowe informacje.
-
Kształtowanie umiejętności krytycznego myślenia: Wymagają od uczniów oceny prawdziwości stwierdzeń oraz umiejętności logicznego myślenia.
-
Rozwijanie umiejętności pisemnych: Dzięki różnorodnym ćwiczeniom uczniowie doskonalą swoje umiejętności pisarskie i kreatywne myślenie.
-
Wzbogacanie słownictwa: Uczniowie mają okazję poznać i wykorzystać nowe słowa i wyrażenia.
-
Ćwiczenie ortografii i gramatyki: Pomagają uczniom w praktycznym zastosowaniu zasad ortograficznych i gramatycznych.
Korzystając z polecanego materiału, uczniowie będą mieli okazję zgłębiać niezwykły świat „Akademii pana Kleksa” i czerpać radość z odkrywania magicznych przygód głównych bohaterów. Zachęcam do włączenia tych zasobów do programów nauczania, aby uczniowie mogli rozwijać się wszechstronnie, czerpiąc wiedzę i inspirację z literatury.
W opracowanym tekście na czytanie ze zrozumieniem do „Akademii pana Kleksa” znajduje się 13 różnorodnych zadań. Są to zadania:
-
Opisowe: Uczniowie opisują wygląd budynku Akademii.
-
Wyjaśniające: Uczniowie wyjaśniają, dlaczego Adam został wysłany do Akademii.
-
Prawda/Fałsz: Uczniowie oceniają, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
-
Kreatywne: Uczniowie redagują ogłoszenie zachęcające do zapisania się do Akademii.
-
Porządkujące: Uczniowie porządkują informacje według kolejności występowania w tekście.
-
Uzupełniające tabelę: Uczniowie uzupełniają tabelę danymi dotyczącymi postaci i Akademii.
-
Ortograficzne: Uczniowie wynotowują imiona i zasady ortograficzne dotyczące ich pisowni.
-
Opisujące postać: Uczniowie opisują postać na podstawie całej lektury i fotografii, używając przymiotników.
-
Uzupełniające: Uczniowie uzupełniają brakujące słowa w tekście.
-
Dopasowujące: Uczniowie dopasowują postacie, miejsca i rzeczy do ich opisów.
-
Narracyjne: Uczniowie wskazują narratora i rodzaj narracji.
-
Gramatyczne: Uczniowie wskazują podmiot i orzeczenie w zdaniu.
-
Analizujące cechy: Uczniowie podają cechy Adasia Niezgódki i uzasadniają je.
Zadania te rozwijają umiejętności czytania ze zrozumieniem, analizy tekstu, krytycznego myślenia, pisania, wzbogacają słownictwo.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | .doc |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Akademia Pana Kleksa, ćwiczenia, czytanie, egzaminósmoklasisty, jezykpolski, lektury, lektury obowiązkowe, test |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 11 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 60 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |



Trenuj oko! Plansze do ćwiczeń percepcji wzrokowej dla uczniów starszych
Prezentacja multimedialna „Życie pierwszych ludzi”, zgodna z podstawą programową. Możliwość edycji
Dyplom na zakończenie roku 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź