Dołączanie do zabawy

Materiał cyfrowy

„Dołączanie do zabawy” to kompleksowy materiał stworzony, by wspierać dzieci w nawiązywaniu kontaktu, wchodzeniu do grupy, reagowaniu na odmowę i budowaniu zdrowych relacji z rówieśnikami.
Zestaw łączy atrakcyjne karty, realistyczne scenki i praktyczne ćwiczenia, dzięki którym dzieci mogą przećwiczyć trudne sytuacje w bezpieczny i przemyślany sposób.

W środku znajdują się m.in.:
karty scenek przedstawiające codzienne sytuacje szkolne i świetlicowe, takie jak dołączanie do gry, rozmowa z kolegą, praca w grupie czy wspólna zabawa;
✔ ćwiczenie „Magiczne zwroty”, które uczy rozpoznawać, jakie wypowiedzi ułatwiają wejście do grupy, a jakie mogą zniechęcić innych;
50 szczegółowo opisanych sytuacji, pokazujących, co można zrobić, kiedy ktoś mówi „NIE”, wraz z możliwymi reakcjami do wyboru — idealne do rozmowy, odgrywania scenek i pracy nad regulacją emocji.

To zestaw, który pomoże dzieciom:

  • lepiej rozumieć emocje własne i innych,
  • reagować spokojniej na trudne sytuacje,
  • budować pewność siebie w kontaktach z rówieśnikami,
  • rozwijać empatię i komunikację,
  • uczyć się szukania rozwiązań zamiast obrażania się lub rezygnowania.

Materiał jest przejrzysty, gotowy do natychmiastowego użycia i idealnie sprawdza się na:
• zajęciach TUS,
• godzinach wychowawczych,
• świetlicy,
• zajęciach indywidualnych,
• w domu — jako wsparcie dla rodziców.

Jeżeli zależy Ci na tym, aby dzieci śmielej dołączały do zabaw, pewniej reagowały na odmowę i budowały przyjazne relacje, ten zestaw będzie dla nich ogromnym wsparciem.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

wsparciola

Jestem psychologiem dzieci i młodzieży. Pracuję w szkole podstawowej oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Tworzę karty pracy i karty terapeutyczne dostosowane do bieżących potrzeb zajęć, zwłaszcza wtedy, gdy nie znajduję gotowych materiałów spełniających moje oczekiwania. Mam nadzieję, że korzystanie z przygotowanych przeze mnie kart będzie dla Państwa wartościowym wsparciem w pracy.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *