Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka w przedszkolu i kl. I-III.

Materiał cyfrowy

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka w przedszkolu i klasach I–III

Materiał stanowi kompleksowy program wspierania dzieci wymagających dodatkowej pomocy w rozwoju. Opracowanie zostało przygotowane z myślą o pracy nauczycieli, pedagogów, specjalistów, którzy chcą w sposób systematyczny i celowy wspomagać rozwój dziecka w kluczowych obszarach funkcjonowania.

Program został podzielony na osiem obszarów wymagających wsparcia, odpowiadających najważniejszym sferom rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Każdy obszar zawiera szczegółowy plan działań, obejmujący konkretne cele terapeutyczne, propozycje ćwiczeń, formy aktywności oraz wskazówki do pracy indywidualnej i grupowej.

W programie wyróżniono następujące obszary:

  1. Rozwój sprawności manualnej – działania ukierunkowane na usprawnianie dłoni i palców, rozwój precyzji ruchów oraz przygotowanie do nauki pisania.

  2. Rozwój mowy – ćwiczenia wspierające rozwój kompetencji językowych, artykulacyjnych i komunikacyjnych.

  3. Rozwój funkcji słuchowych – zadania kształtujące słuch fonemowy, analizę i syntezę słuchową oraz umiejętności niezbędne do nauki czytania.

  4. Rozwój funkcji wzrokowych – ćwiczenia usprawniające spostrzegawczość, pamięć wzrokową oraz percepcję wzrokową.

  5. Rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej – działania wspomagające współpracę oka i ręki, istotne w procesie pisania i wykonywania precyzyjnych czynności.

  6. Rozwój sprawności motorycznej i orientacji przestrzennej – aktywności rozwijające motorykę dużą i małą, świadomość ciała oraz orientację w przestrzeni.

  7. Rozwój umiejętności społecznych – ćwiczenia ukierunkowane na budowanie relacji, komunikację, współpracę i regulację emocji.

  8. Rozwój umiejętności poznawczych – zadania wspierające myślenie, koncentrację, pamięć, logiczne wnioskowanie oraz gotowość do nauki szkolnej.

Całość materiału tworzy spójny system oddziaływań wspierających dziecko w harmonijnym rozwoju, pozwalający na indywidualizację pracy i dostosowanie działań do potrzeb oraz możliwości uczniów.

Kategorie ogólne Dokumentacja nauczyciela
Klasa/wiek 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Edukacja przedszkolna
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 12
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Zorganizowana_nauczycielka

Wychowawca w Przedszkolu

Nauczyciel współorganizujący (Szkoła Podstawowa)

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *