Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka w przedszkolu i klasach I–III
Materiał stanowi kompleksowy program wspierania dzieci wymagających dodatkowej pomocy w rozwoju. Opracowanie zostało przygotowane z myślą o pracy nauczycieli, pedagogów, specjalistów, którzy chcą w sposób systematyczny i celowy wspomagać rozwój dziecka w kluczowych obszarach funkcjonowania.
Program został podzielony na osiem obszarów wymagających wsparcia, odpowiadających najważniejszym sferom rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Każdy obszar zawiera szczegółowy plan działań, obejmujący konkretne cele terapeutyczne, propozycje ćwiczeń, formy aktywności oraz wskazówki do pracy indywidualnej i grupowej.
W programie wyróżniono następujące obszary:
-
Rozwój sprawności manualnej – działania ukierunkowane na usprawnianie dłoni i palców, rozwój precyzji ruchów oraz przygotowanie do nauki pisania.
-
Rozwój mowy – ćwiczenia wspierające rozwój kompetencji językowych, artykulacyjnych i komunikacyjnych.
-
Rozwój funkcji słuchowych – zadania kształtujące słuch fonemowy, analizę i syntezę słuchową oraz umiejętności niezbędne do nauki czytania.
-
Rozwój funkcji wzrokowych – ćwiczenia usprawniające spostrzegawczość, pamięć wzrokową oraz percepcję wzrokową.
-
Rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej – działania wspomagające współpracę oka i ręki, istotne w procesie pisania i wykonywania precyzyjnych czynności.
-
Rozwój sprawności motorycznej i orientacji przestrzennej – aktywności rozwijające motorykę dużą i małą, świadomość ciała oraz orientację w przestrzeni.
-
Rozwój umiejętności społecznych – ćwiczenia ukierunkowane na budowanie relacji, komunikację, współpracę i regulację emocji.
-
Rozwój umiejętności poznawczych – zadania wspierające myślenie, koncentrację, pamięć, logiczne wnioskowanie oraz gotowość do nauki szkolnej.
Całość materiału tworzy spójny system oddziaływań wspierających dziecko w harmonijnym rozwoju, pozwalający na indywidualizację pracy i dostosowanie działań do potrzeb oraz możliwości uczniów.
Ostatnio przeglądane materiały
-
gra 5 sekund
-
„Dziennik wdzięczności dla uczniów 4-6” – 28 dni uważności, refleksji i radości z codzienności. klasy 4-6
-
🎅 Christmas Songs – nauka angielskiego ze świątecznymi hitami! (poziom A1/A2) 37 stron!piosenki świąteczne, Boże Narodzenie, angielski na święta, nauka przez piosenki, świąteczne zajęcia, Christmas songs, materiały dla nauczyciela, flashcards, zabawy na lekcji, piosenki dla dzieci, nauka słownictwa, zajęcia tematyczne, karty pracy, lekcja świąteczna, listening, Christmas songs, English for kids, A1 A2 level, holiday lessons, learning English through music, ESL Christmas activities, vocabulary practice, teacher resources, Christmas worksheets, fun classroom ideas, Christmas vocabulary, festive lessons, carols in English, listening exercises, English flashcards, interactive learning, primary school English, winter lessons, English through songs, Christmas classroom fun
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Dokumentacja nauczyciela |
| Klasa/wiek | 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
| Przedmiot | Edukacja przedszkolna |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | edukacja wczesnoszkolna, Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, rozwój nauczyciela, wzór |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 12 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź