Ten materiał to lekki, humorystyczny i bardzo angażujący zestaw sytuacji typu “mini-cringe” — czyli małych, niezręcznych momentów, które mogą przydarzyć się każdemu. Idealny na rozgadanie grupy, budowanie pewności w mówieniu oraz ćwiczenie reakcji językowych w codziennych sytuacjach.
⭐ Co znajduje się w materiale?
Na każdej stronie uczniowie dostają jedną krótką, zabawną lub lekko niezręczną sytuację (np. You wave at someone… but they weren’t waving at you).
Ich zadaniem jest wyjaśnić, co by zrobili i jak poradziliby sobie z tą sytuacją.
Każdy uczeń:
-
Says how they would feel
– opisuje emocje: embarrassed, surprised, confused… -
Describes their natural reaction
– co zrobiliby automatycznie:
I would laugh, I would apologise, I would pretend nothing happened… -
Explains how they would fix the situation calmly and politely
– ćwiczenie komunikacji, uprzejmości i “damage control”:
I would explain what happened, I would say sorry, I would make a joke…
🎯 Cele językowe:
-
mówienie w codziennych sytuacjach
-
opisywanie emocji
-
używanie języka funkcjonalnego (reaction, apology, explanation)
-
budowanie płynności
-
praktyka modal verbs (would), reakcje uprzejme i spontaniczne
🎉 Dlaczego ten materiał działa?
-
Jest zabawny → uczniowie chętniej mówią
-
Dotyczy życia codziennego → realna komunikacja
-
Pozwala na kreatywność
-
Można go wykorzystać w parach, grupach lub całej klasie
-
Sprawdza się zarówno na początku lekcji (warm-up), jak i jako speaking lesson
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Zajęcia pozalekcyjne |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
| Przedmiot | Angielski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | absolwenci, Angielski gramatyka, angielski słownictwo, burza mózgów, ćwiczenia, czasownik, części mowy, czytanie, długie formy wypowiedzi, dwujęzyczność, dynamika, edukacja zdalna, egzaminósmoklasisty, emocje, formy wypowiedzi, Gra, gra dydaktyczna, gry językowe, inność, karta pracy, konwersacje, krótkie formy wypowiedzi, kształcenie językowe, materiały dydaktyczne, matura, Motywacja, online, powtórzenie, poziom A1, poziom A2, poziom B1, poziom B2, poziom C1, poziom C2, rozwój, rzeczownik, skojarzenia, słowniczek, słowotwórstwo, zabawa, zadania, zadanie, zadanie online, zestaw |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Sprawdzian Mikołajkowy – kalendarz, potęgi, kolejność działań, zegar, szacowanie
Kids Can 3 unit 2 – zakładki do książki
Andrzej Łopalewski prompty dydaktyczne z historii. Klasa V szkoły podstawowej – wersja demonstracyjna 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź