Let’s make a snowman – Zimowa karta pracy

Materiał cyfrowy

Kompleksowa, karta pracy oparta na popularnej piosence „Let’s Make a Snowman” z Super Simple Songs. Materiał łączy naukę języka angielskiego z zimową zabawą, rozwijając wszystkie kompetencje językowe uczniów.

Słownictwo i zwroty są fajne i wymagające. Np. stack up, step back, we’re done. Sample pokazuje jakie struktury są użyte. Dobre dla klas 4-6.

 

Idealny na lekcje w grudniu i styczniu!

Co otrzymujesz?

📄 10 różnorodnych zadań:

  1. ✏️ Vocabulary Practice – Podpisywanie obrazków (9 kluczowych zwrotów zimowych)
  2. 🔗 Matching Definitions – Dopasowywanie słów do definicji
  3. 🔢 Sequencing – Numerowanie kroków budowania bałwana
  4. 🎨 Labeling – Podpisywanie części ciała bałwanka (z bankiem słów)
  5. 🛒 Creative Writing – Lista zakupów od Mikołaja
  6. 👂 Listening Comprehension – Zaznaczanie poprawnych opcji
  7. 🌍 Translation – Tłumaczenie kluczowych zwrotów
  8. 🎵 Song Lyrics Gap-Fill – Uzupełnianie luk w tekście piosenki
  9. 💬 Speaking Practice – Pytania do rozmowy o zimie
  10. 🎨 Creative Design – Projektowanie SUPER SNOWMANA

🎁 BONUS:

  • ❄️ Did You Know? – Ciekawostki o śniegu i bałwanach po angielsku
  • 🔑 Pełny klucz odpowiedzi dla nauczyciela
  • 📝 Pełny tekst piosenki z podziałem na zwrotki i refren

👥 Dla kogo?

✅ Nauczyciele języka angielskiego (szkoła podstawowa, klasy 3-5)
✅ Nauczyciele wczesnoszkolni prowadzący angielski
✅ Korepetytorzy
✅ Rodzice uczący dzieci w domu (homeschooling)
✅ Szkoły językowe i kluby angielskiego

🎓 Jakie umiejętności rozwija?

Kompetencje językowe:

  • 📖 Reading – czytanie ze zrozumieniem
  • 👂 Listening – słuchanie piosenki i wychwytywanie szczegółów
  • ✍️ Writing – pisanie prostych zdań i opisów
  • 💬 Speaking – odpowiadanie na pytania, wyrażanie opinii

Słownictwo:

  • Zimowe aktywności (building snowman, rolling snow, stacking)
  • Części ciała (eyes, nose, mouth, arms, hands)
  • Akcesoria zimowe (hat, scarf, gloves)
  • Czasowniki akcji (roll, stack, wave, step back, stand out)

Gramatyka:

  • Imperatives (Let’s make…)
  • Present Continuous (Snow is falling)
  • Prepositions (into, up, on)

⏱️ Jak długo trwa lekcja?

Elastyczne wykorzystanie:

  • 45 min – wybrane zadania (4-6)
  • 📚 90 min – pełna karta pracy
  • 🏠 Praca domowa – zadania 9-10
  • 📅 2-3 lekcje – pogłębiona praca z materiałem

 

Oszczędność czasu

Nie musisz szukać materiałów i tworzyć zadań od zera. Wszystko gotowe do druku!

 

 

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 7
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Joanna Leszczewska

Cześć! Prowadzę swoją małą innowacyjną szkołę językową i uczę języka angielskiego. Swoją pasję do uczenia odkryłam zdobywając doświadczenie w Wietnamie. Kocham podróżowanie i odkrywanie nowych kultur. Uważam, że język angielski to klucz otwierający nam świat na oścież. 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *