Co tu znajdziesz?
Planszówkę pomagającą opanować odmianę czasownika „być” w języku polskim.
Co otrzymasz?
– bord = 1 plik PDF, 1 str. – 1x planszówka, na której znajduje się QR code z linkiem do informacji „Jak grać” i „Jak wykorzystać inaczej”.
Jak grać?
a. Rzucaj kością do gry lub monetą (tu znajdziesz alternatywy) i przesuwaj się po kolejnych polach. Ścieżkę wyznaczają cienkie, czarne linie.
b. Jeśli trafisz na pole, OD KTÓREGO wiedzie strzałka, podążaj za nią i PRZESKOCZ LUB COFNIJ SIĘ na pole, które wskazuje.
c. Na każdym polu znajduje się odmieniona forma czasownika „być”. Zadaniem gracza jest przetłumaczenie jej z języka docelowego na język polski lub odwrotnie.
d. Gracz, który pierwszy dotrze do pola FINISH, jest zwycięzcą.
Jak wykorzystać inaczej?
– Utwórz zdanie z podaną formą czasownika „być” dodając zaimek osobowy (ja, ty, on, itd.) – w zależności od wersji językowej.
– Utwórz zdanie z podaną formą czasownika „być” zastępując zaimek osobowy imieniem, nazwą własną, rzeczownikiem (Edmund, Londyn, parasolki, itd.).
– Zbuduj z podaną formą czasownika „być” konkretny rodzaj zdania – twierdzenie, przeczenie, pytanie.
– Zbuduj z podaną formą czasownika „być” dowolne zdanie.
– Zamień na formę przeszłą / przyszłą.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Zajęcia pozalekcyjne |
Klasa/wiek | Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Język obcy |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | czasownik, Gra, gra planszowa, poziom A1 |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź