Karty liczby całkowite + 8 gier z liczbami całkowitymi

Materiał cyfrowy

Karty liczby całkowite + 8 gier z liczbami całkowitymi

W talii znajduje się 25 kart od -12 do +12.    Karty z liczbami ujemnymi są w kolorze niebieskim (można wskazać skojarzenie niebieski-zimno), a karty z liczbami dodatnimi w kolorze czerwonym (można wskazać skojarzenie czerwony, ogień-ciepło).   Na każdej karcie znajdują się  plusy lub minusy odpowiadające wartości tej karty. Zestaw zawiera instrukcje 8 gier z liczbami całkowitymi oraz osie liczbowe, które mogą być pomocne przy dodawaniu i odejmowaniu liczb.

Na początku trzeba poświęcić nieco czasu na przygotowanie zestawów kart, ale potem można je wykorzystywać wielokrotnie.

Uczniowie doskonalą umiejętności:
1.    Porównywania liczb całkowitych.
2.    Wyznaczania liczb przeciwnych.
3.    Dodawania i odejmowania liczb całkowitych.
4.    Mnożenia i dzielenia liczb całkowitych.

5.    Własności działań na liczbach całkowitych.

Przygotowanie:
1.    Wydrukuj tyle tali kart, ilu uczniów masz w klasie (ja mam wydrukowane 30 zestawów).
Do zestawu dołączone są 2 rewersy, najlepiej wydrukować połowę kart z jednym rewersem, a drugą połowę z drugim. Ułatwia to  rozdzielanie zastawów w parach.
2.    Każdą talię kart zepnij gumką recepturką lub włóż do woreczka strunowego.
3.    Wydrukuj tyle instrukcji gier, aby jedna była na dwóch uczniów.
4.    Zaopatrz się w kostki do gry, monety (instrukcja każdej gry zawiera informację co jest potrzebne).

Potrzebne:
1.    Talia kart dla każdej osoby.
2.   Kostki z 4 działaniami;  opcjonalnie moneta; kartki do zapisywania.
3.    Można wykorzystać zwykłą kostkę i ustalić przed grą, że np. liczby parzyste to dodawanie, a nieparzyste odejmowanie.

Karty wielokrotnie wykorzystywałam na swojej lekcji, działaniem była zabawa, a  efektem znacznie wyższe umiejętności uczniów z zakresu porównywania i wykonywania działań na liczbach całkowitych.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *