Stacje zadaniowe – „Dziady” cz. II – zestaw pięciu zadań sprawdzających znajomość dramatu Adama Mickiewicza, a konkretnie:
• rodzaju i gatunku utworu [kod QR do zamalowania prowadzący do quizu typu „Milionerzy” w LearningApps),
• poematu „Upiór” [krzyżówka],
• historii duchów, które pojawiły się w czasie obrzędu [plansza w Genial.ly – porządkowanie elementów],
• umiejętność interpretacji grafiki [argumentowanie],
• umiejętność dostrzegania analogii pomiędzy dwoma elementami i wskazywania ich cech swoistych [rutyna double-bubble – dwie wersje do wyboru].
Zadania przeznaczone są dla uczniów klas 7-8.
Przygotowane zostały tak, że każde z nich znajduje się na oddzielnej stronie – łatwo więc przygotować całą zabawę. Jak to zrobić? Dzielimy klasę na 5 grup i przygotowujemy 5 stanowisk do pracy. Na każdym stanowisku kładziemy jedno zadanie. Każda z grup ma na wykonanie zadania 5-7 minut, potem zmieniają stację i wykonują kolejne zadanie. Rozwiązanie pokazują nauczycielowi, który zapisuje punkty. Po zrobieniu wszystkich zadań, rozwiązania (i ewentualne trudności, najczęstsze błędy) są omawiane wspólnie (najlepiej gdy każda grupa omówi zadanie, które zrobiła dobrze, nauczyciel tylko uzupełnia w razie potrzeby).
Materiał (plik pdf) zawiera 16 stron – karty pracy dla uczniów, tabelę punktacji, przykładowe odpowiedzi oraz link do prezentacji Genial.ly (interaktywna wersja jednego z zadań).
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Adam Mickiewicz, genial.ly, kodyQR, krzyżówka, lektury obowiązkowe, Stacje zadaniowe |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Dzień dobry! Dziękuję za recenzję! Ciekawa jestem, które z poleceń były niejasne? Chętnie je poprawię! Pozdrawiam.