Scenariusz lekcji: POLE WIELOKĄTÓW O WIERZCHOŁKACH W PUNKTACH KRATOWYCH + gra FIGURY W SIECI

Materiał cyfrowy

POLE WIELOKĄTÓW O WIERZCHOŁKACH W PUNKTACH KRATOWYCH + plansza do gry FIGURY W SIECI

8 stron gotowego materiału, wystarczy wydrukować i skserować dla uczniów. Zawiera także rozwiązania zadań, wygoda dla nauczyciela. Do wykorzystania na lekcji matematyki, a także na zajęciach pozalekcyjnych.

1. Scenariusz lekcji w czasie której uczniowie samodzielnie sformułują wzór na pole wielokąta o wierzchołkach w punktach kratowych tzw. wzór Picka.
2. Czas 2 godziny lekcyjne.
3. Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków i zauważania prawidłowości. Ćwiczymy także czytanie ze zrozumieniem i stosowanie instrukcji gry dydaktycznej.
4. Forma pracy samodzielna lub grupowa.
5. Nauczyciel przygotowuje dla uczniów ksero załącznika pierwszego, drugiego.
6. Ciekawym zastosowaniem wzoru jest gra „Figury w sieci”, należy jednak rozważyć ograniczenie planszy do gry, bowiem rozgrywka może być bardzo długa. I równie czasochłonne może być obliczenie pola powierzchni powstałej figury.
#gradydaktyczna

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *