🎉 GRA LOGOPEDYCZNA: „JA MAM – KTO MA?” 🔈 Głoski: SZ, Ż, CZ, DŻ, R 📚 15 STRON • 120 ILUSTRACJI • FORMA ZABAWY • DIAGNOZA PRZEZ ZABAWĘ

Materiał cyfrowy

🎉 GRA LOGOPEDYCZNA: „JA MAM – KTO MA?”

🔈 Głoski: SZ, Ż, CZ, , R

📚 15 STRON • 120 ILUSTRACJI • FORMA ZABAWY • DIAGNOZA PRZEZ ZABAWĘ

🎯 Dla kogo?

  • Dla nauczycieli klas 1–3

  • Dla logopedów

  • Dla terapeutów mowy

  • Dla rodziców dzieci z trudnościami artykulacyjnymi

🧠 Co ćwiczymy?

  • głoski SZ, Ż, CZ, DŻ w różnych pozycjach (początek, środek, koniec)

  • trudną głoskę R – wymagającą precyzji i napięcia języka

  • słuch fonemowy i uważność

  • płynność wypowiedzi

  • reakcję na instrukcję

🧩 Na czym polega gra?

Każde dziecko trzyma jedną kartę z ilustracją i zdaniem:

„Ja mam żabę. Kto ma różę?”

Gra działa jak domino – dzieci odpowiadają po kolei, łącząc wypowiadane słowo z obrazkiem.

🎨 Każda z 15 stron zawiera 8 obrazków, które:

  • można pociąć jako karty do gry,

  • wykorzystać do diagnozy głosek,

  • używać do powtarzania i utrwalania głosek w izolacji, sylabie i wyrazie.

📦 Co zawiera zestaw?

✅ 15 kart stron A4 do druku (łącznie 120 ilustracji)

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 1-3)
Klasa/wiek 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Logopedia
Dokumenty
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica 💬 Dla Rodzica – słowo od twórców gry Drodzy Rodzice, ta gra to coś więcej niż zabawa – to narzędzie, które w lekki i radosny sposób pomaga dzieciom ćwiczyć wymowę trudnych głosek: SZ, Ż, CZ, DŻ i R. Wasze dziecko może nie mieć trudności z mową – a może jeszcze nie wiecie, że niektóre dźwięki sprawiają mu trudność. Dzięki tej grze można to łatwo zauważyć i... zacząć działać! Dlaczego warto? – Dziecko mówi, powtarza i słucha – ale nie czuje, że „jest sprawdzane” – Wszystko dzieje się w formie zabawy z rówieśnikami – Wspieramy prawidłową wymowę, koncentrację, słuch i płynność wypowiedzi – To świetny początek do ewentualnej konsultacji z logopedą
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności 🎲 Gra sprawdzi się nie tylko w grupie – można w nią z powodzeniem grać również w parze, rozdzielając losowo karty. 🕒 Czas trwania gry dostosowujesz do potrzeb – może trwać kilka minut lub dłużej, a wygrywa ten, kto jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kart.

Aneta Lewinska

Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, logopedą, terapeutą oraz biologiem. Od wielu lat z pasją pracuję z dziećmi, łącząc wiedzę z różnych dziedzin, by jak najlepiej wspierać ich rozwój. W pracy szczególną uwagę poświęcam uczniom zdolnym, pomagając im rozwijać talenty i rozbudzać ciekawość świata. Moją pasją jest recytacja – od lat organizuję powiatowy konkurs recytatorski, który promuje piękno żywego słowa i rozwija wrażliwość językową dzieci. Wierzę, że edukacja oparta na uważności, twórczym myśleniu i indywidualnym podejściu to droga do sukcesu każdego dziecka.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *