📢 Wzorcowe PRZEMÓWIENIE na egzamin ósmoklasisty – Zemsta, Balladyna, SCHEMAT, WZÓR

Materiał cyfrowy

Nasz produkt zawiera wzorcowe przemówienie na temat „Dlaczego warto czytać lektury szkolne?”, .

🎓 Co znajdziesz w naszym materiale?

1️⃣ Wzorcowe przemówienie na temat czytania lektur szkolnych –  z odwołaniami do obowiązkowych lektur: „Balladyny” i „Zemsty”. 

2️⃣ Zadania do analizy przemówienia – wyraźny podział na wstęp, rozwinięcie i zakończenie pozwala uczniom odnaleźć kluczowe elementy przemówienia, co znacznie ułatwia zrozumienie struktury i technik retorycznych.

3️⃣ Praktyczne ćwiczenie – inspirujące zadanie, w którym uczniowie mają napisać przemówienie „Dlaczego warto mieć przyjaciela?”, bazując na podanym schemacie. Dzięki temu materiałowi uczniowie zyskają niezbędne wsparcie, by opanować sztukę pisania przemówień w oparciu o znajomość lektur szkolnych.

4️⃣ Przydatna wskazówka – jakich środków językowych używać, aby przemówienie było skuteczne.

💡 Dlaczego warto wybrać ten produkt?

✔️ W pełni zgodny z wymaganiami egzaminacyjnymi 

✔️ Gotowy do druku i łatwy w użyciu 

✔️ Pomoc dydaktyczna dla uczniów i rodziców 

#PrzemówienieNaEgzaminÓsmoklasisty #GotowyMateriałDydaktyczny #LekturySzkolnePrzemówienie #BalladynaZemstaPrzykłady #JakNapisaćPrzemówienie #EgzaminÓsmoklasistyPolski #ZadaniaDlaÓsmoklasisty #PrzygotowanieDoEgzaminuÓsmoklasisty #EdukacjaPolskiPrzemówienie #SchematPrzemówienia

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 2
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Na realizację powyższego materiału można przeznaczyć około 45-60 minut w warunkach lekcyjnych, jeśli nauczyciel prowadzi analizę wzorcowego przemówienia z omówieniem struktury i wytycznych krok po kroku. Czas ten obejmuje również pracę nad zadaniami dotyczącymi schematu przemówienia oraz krótką dyskusję o kluczowych technikach retorycznych. Dla ucznia pracującego indywidualnie w domu na zrozumienie materiału oraz samodzielne wykonanie ćwiczeń z analizą wzorca można przeznaczyć około 1-1,5 godziny. Ten czas obejmuje przyswojenie wskazówek oraz próbę stworzenia własnego przemówienia na zadany temat.

Kinga Frank

Jestem magistrą filologii polskiej. Pracuję jako polonistka w Szkole Podstawowej oraz prowadzę własną firmę edukacyjną. Wierzę, że to nauczyciel/nauczycielka wie najlepiej, jak chce uczyć i jak ma uczyć. Wolność w nauczaniu to wolność w kreowaniu siebie, a także materiałów, które mogą posłużyć innym. Kierując się tą zasadą, zapraszam Państwa do mojego świata :).

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *