🕵️‍♂️ Spot It! – Picture Guessing Game: Zabawa w zgadywanie i mówienie po angielsku 🎨angielski, mówienie, zgadywanie, opis przedmiotów, słownictwo, gra językowa, aktywność grupowa, wskazówki, zabawa, A2–B2, ćwiczenia speaking.English speaking, vocabulary practice, guessing game, describe objects, classroom activity, clue-giving, fun activity, A2–B2, speaking exercises, group game.

Materiał cyfrowy

„Spot It! – Picture Guessing Game” to interaktywna gra językowa dla uczniów poziomu A2–B2, która łączy naukę słownictwa z ćwiczeniem umiejętności opisywania i mówienia po angielsku.

 

W tym materiale znajdziesz 21 stron pełnych kolorowych obrazków i instrukcji do gry, która doskonale sprawdza się jako rozgrzewka językowa, ćwiczenie słownictwa lub dynamiczna aktywność grupowa.

🎯 Jak grać:

 

  1. Jeden uczeń wybiera obiekt na obrazku – nie mówi, co to jest!

  2. Zadaniem ucznia jest podanie 2–3 wskazówek o przedmiocie, np.:

    • „It’s green.”

    • „It’s big.”

  3. Pozostali uczniowie mają 1 minutę, aby zgadnąć, o jaki obiekt chodzi.

  4. Punktacja:

    • Jeśli ktoś zgadnie → zgadujący dostaje 1 punkt.

    • Jeśli nikt nie zgadnie → osoba dająca wskazówki dostaje 1 punkt.

  5. Gra toczy się na zmiany, można rozegrać wiele rund.

💡 Dlaczego warto:
✅ rozwija mówienie i opisywanie po angielsku,
✅ utrwala i poszerza słownictwo,
✅ uczy kreatywności w podawaniu wskazówek,
✅ świetna zabawa w grupie,
✅ motywuje do aktywnej komunikacji,
✅ idealna na lekcje online i stacjonarne.

Kategorie ogólne Zajęcia pozalekcyjne
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .jpg
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

okreative

Od ponad 12 lat pracuję w edukacji jako filolog angielski, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz oligofrenopedagog. Praca z dziećmi to dla mnie nie tylko zawód, ale przede wszystkim źródło radości i inspiracji.
W nauczaniu stawiam na innowacyjne podejście – lekcja ma być nie tylko przekazywaniem wiedzy, ale także przestrzenią do rozmów, zabawy i wspólnego odkrywania świata. Tworzę materiały, które pomagają rozwijać kreatywność, samodzielne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
 
Wierzę, że edukacja powinna dawać uczniom możliwość wyrażania siebie i swojego punktu widzenia. Dlatego każdy mój materiał ma na celu pobudzać ciekawość, zachęcać do działania i sprawiać, że nauka staje się przyjemnością.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *