4 Pory roku – Gra planszowa

Materiał cyfrowy

4 Pory roku to gra planszowa dla 2-4 dzieci. Zadaniem każdego z nich jest zebranie 4 różnych kartoników reprezentujących 4 różne pory roku. Dołączone do gry karty pozwalają na dobranie 3 poziomów trudności gry (dobieranie identycznych kolorów, dobieranie identycznego obrazka, dobieranie napisu).

Liczba graczy:

  • 2-4

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • rozpoznawania pór roku
  • ekologii
  • przeliczania w zakresie 6
  • czytania
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 1 szt dla każdego gracza
  • Kostki: 1 szt
  • Żetony/Karty: 16 kart (dołączone do gry)

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Początek kalendarzowej wiosny (21 marca)
  • Początek Kalendarzowego Lata (22 czerwca)
  • Początek kalendarzowej jesieni (23 września)
  • Światowy Dzień Drzewa (10 października)
  • Początek kalendarzowej zimy (22 grudnia)

Zasady gry:

Każdy z graczy wybiera sobie własne (dowolne) pole startu. Potem przesuwa swój pionek o tyle pól (strzałek), ile wypadło oczek na kostce. Ruch odbywa się zgodnie ze kierunkiem strzałek. Jeśli ruch zakończy się na kolorowej strzałce to gracz bierze odpowiedni kartonik (o ile jeszcze go nie ma). Jeśli ruch kończy się na białej strzałce to nic się nie dzieje. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zbierze po 1 karcie każdej pory roku.
Do gry dołączone są 3 zestawy kart (w kolejności wzrastającej trudności):

  • kolorowe (dobieramy kartę zgodnie z kolorem strzałki),
  • z drzewami (dobieramy kartę z obrazkiem najbliższego drzewa),
  • z napisami (dobieramy kartę zgodnie z nazwą pory roku).

W grze używamy na raz tylko jednego zestawu dobierając go do umiejętności graczy.

Gra stworzona w OpenOffice z wykorzystaniem grafik na licencji Public Domain z openclipart.org.

Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna

Grę przygotowano również w wersji do pracy z dziećmi z Opóźnionym Rozwojem Mowy. W takiej sytuacji zamiast zwykłych kart trzeba użyć tych ze stron 6-9. Gdy dziecko stanie na kolorowej strzałce, będzie musiało dodatkowo opowiedzieć co widzi na obrazku. Dopiero, gdy to zrobi będzie mogło zatrzymać tę karteczkę.
Aby uwiarygodnić konieczność opisywania przez dziecko obrazka można przygotować mu wszystkie karty charakterystyczne dla danej pory roku i zapytać: „Co jest na karcie, którą mam ci podać?” Wtedy dziecko, będzie zmuszone do opowiedzenia tego co widzi.
Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 6-7 lat, Klasa 1
Przedmiot
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

basiowegry

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *