Aspekt czasownika – czasownik – stacje zadaniowe – zestaw – cztery karty pracy

Materiał cyfrowy

Polecam zestaw czterech kart pracy dotyczących aspektu czasownika.

Dobrze się sprawdzą jako stacje zadaniowe.

Zadania:

  • Znajdź pary wyrazów i wpisz je do odpowiedniej tabeli.
  • Do czasowników w aspekcie niedokonanym/dokonanym dopisz pasujący czasownik w aspekcie dokonanym/niedokonanym.
  • Do podanej formy czasownika dopisz bezokolicznik, od którego pochodzi. Następnie określ jego aspekt.
  • Ułóż po dwa zdania pasujące do podanych obrazków. Dostosuj je do podanego wzoru.

Karty są czytelne.

Nadają się do wydruku w wersji czarno-białej.

W zestawie są odpowiedzi.

Polecam inne moje materiały, w tym stacje zadaniowe do wielu zagadnień. 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 8
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności W młodszych klasach może być to materiał na 45 minut.

Jutro polski

Jestem dyplomowaną nauczycielką języka polskiego, pasjonatką aktywnych metod nauczania, w tym metody projektu. Pokazuję moim uczniom, jak mogą wykorzystywać narzędzia TIK w ramach swojego procesu edukacyjnego. Tworzę blog „Jutro polski” skierowany do polonistów i wychowawców, na którym publikuję pomysły na ciekawe lekcje łączące elementy analogowe i digitalne. Jestem ambasadorką Genially w Polsce oraz administratorką grupy na Facebooku Genially – oficjalna, polska grupa. Jestem też trenerką Edpuzzle w Polsce oraz administratorką grupy na Facebooku Edpuzzle - Polska. Należę do grona Superbelfrów RP. Współorganizuję coroczną akcję “Nauczyciele dla WOŚP”. Jestem ambasadorką “Wiosny edukacji” oraz akcji “Błędy kształcą”. Brałam aktywny udział w ogólnopolskiej akcji “Zaproś mnie na swoją lekcję”. Byłam też częścią projektu “Lekcje w sieci”. Byłam prelegentką w “Maratonie Edukacyjnym – Jak uczyć online”, który był odpowiedzią na decyzję o rozpoczęciu edukacji zdalnej. Chętnie dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas konferencji i warsztatów.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *