Szukasz ciekawego pomysłu na podsumowanie lekcji o ,,Balladynie” Juliusza Słowackiego? 🩸⚡️👑 W scenariuszu jest 14 ról dla uczniów, ale scenariusz można dostosować pod swoją klasę, na przykład zrezygnować z wypowiedzi niektórych świadków.
Osoby:
- Sędzia – prowadzi rozprawę, dba o porządek i sprawiedliwość
- Prokurator – oskarża Balladynę o morderstwo
- Obrońca – broni Balladyny
- Oskarżona: Balladyna
- Świadkowie: Alina, Kirkor, Matka, Filon, Pustelnik, Goplana, Kostryn, Gralon, Staruszka, Grabiec
- Protokolant – zapisuje przebieg rozprawy
- Publiczność – (opcjonalnie – uczniowie mogą wcielić się w widownię, reagując na wydarzenia)
Fragment materiału:
Świadek 7: Grabiec (duch)
Sędzia:
Proszę o wprowadzenie kolejnego świadka, Grabca.
Grabiec (niepewnie, z lekkim żartem):
Jam ci ja, wysoki sądzie, prosty chłop, co lubi zabawę i wina czasem za dużo wypił. Ale prawdę rzec muszę — widziałem Balladynę tego dnia, oczy miała tak dzikie, jakby burza w nich szalała. Z Aliną razem były, a potem… tylko Balladyna wróciła do chaty, sama, blada jak ściana.
Sędzia:
Czy widziałeś moment zbrodni?
Grabiec:
Widziałem, panie, bom był zamieniony w drzewo. Słyszałem kłótnię i krzyk, taki, że serce ściskało. A potem cisza. I mnie pozbawiła życia!
Sędzia:
Dziękuję, świadku.


Dzień Tolerancji
⭐ „CO SIĘ BARDZIEJ OPŁACA?” – Zestaw kart do porównywania ofert i liczenia procentów!
WARTO SIĘ UCZYĆ – DLACZEGO? POWODY I KORZYŚCI – GAZETKA EDUKACYJNA 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź