BRYŁY KARTY GRANIASTOSŁUPY

Materiał cyfrowy

OTRZYMUJESZ

Zestaw 40 dwustronnych kart dotyczących graniastosłupów. Uniwersalność kart pozwala  z nich korzystać już od klasy 6.  Przed egzaminem ósmoklasisty w jednym miejscu masz gotowy zestaw pytań i podstawowych zadań z graniastosłupów.

Pomoc dydaktyczna do wyposażenia sali matematycznej.

 

 OSIĄGASZ KORZYŚCI

1. Oszczędność czasu karty przygotowujesz raz i wykorzystujesz wielokrotnie, co pozwala na zaoszczędzenie czasu na przygotowanie materiałów lekcyjnych. Stworzenie tych kart było dla mnie wielotygodniowym projektem.

2.  Dzięki kartom uczniowie mogą aktywnie uczestniczyć w nauce, angażując się w rozwiązywanie zadań, odpowiadanie na pytania i uczestniczenie w interakcjach z rówieśnikami.

4. Urozmaicenie lekcji, bowiem karty stanowią ciekawą odmianę standardowych lekcji matematyki, co może przyciągnąć uwagę uczniów i pomóc w utrzymaniu ich zainteresowania.

5.  Posiadasz gotową grę na zastępstwo, uczniowie uczą się bawiąc.

6. Karty wzbogacają lekcje aktywizując uczniów.

7. Umożliwiają nauczycielowi zastosowanie różnych metod nauczania. Mogą być wykorzystane w grach, quizach, konkursach, czy ćwiczeniach indywidualnych.

PRZEZNACZENIE

Z kart można korzystać indywidualnie, na korepetycjach, w szkole, na kursach E8.

WYDRUK

Drukujesz kartki z pierwszego pliku-awers, potem odwracasz i drukujesz drugą stronę z pliku rewers. Potrzebujesz 10 kartek papieru, ja drukowałam na bloku technicznym.

UWAGA! Nie należy zmieniać kolejności kartek, bowiem w drugim pliku karty zapisane
są w odwrotnej kolejności.

ZAWARTOŚĆ

1.     Własności graniastosłupów: wierzchołków, krawędzi ścian.

2.     Wzory na  pole i objętość graniastosłupów, w tym sześcianu i prostopadłościanu.

3.     Kształtowanie pojęcia objętości graniastosłupa.

POMYSŁY NA WYKORZYSTANIE KART

1.     Nauka własności graniastosłupów, kształtowanie pojęcia objętości, znajomość wzorów na pole całkowite i objętość.

2.     Na kartach znajdują się też proste zadania na jednej stronie, a odpowiedzi lub rozwiązania na drugiej.

3.     Karty są doskonałym narzędziem do efektywnej powtórki przed egzaminem. Dla ucznia ósmoklasisty, proces jest prosty: wybiera jedną z kart, odpowiada na zawarte pytanie, a następnie samodzielnie sprawdza poprawność odpowiedzi na odwrocie. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, karta zostaje odłożona. W przypadku błędnej odpowiedzi, karta pozostaje na kolejny dzień. To powoduje, że każdego dnia liczba pozostałych kart maleje, co stanowi ogromną motywację do regularnej nauki.

4.     Karty nadają się do zorganizowania różnorodnych quizów i konkursów. Przykłady to wyścig o najwięcej poprawnych odpowiedzi w ciągu jednej minuty, dynamiczne sztafety zadaniowe oraz twórcza praca w grupach. W przypadku pracy grupowej, możemy rozłożyć karty na środku, a każdy uczestnik kolejno wybiera kartę, odczytuje pytanie i udziela odpowiedzi. Za każdą prawidłową odpowiedź zdobywa punkt, a towarzyszy temu emocjonująca rywalizacja i nauka w przyjaznej atmosferze.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Matmistrz

MATMISTRZ -Beata Zgoła
Nauczanie matematyki jest moją pasją. Do rozwoju motywuje mnie zaangażowanie dzieci, zaciekawienie, lubię widzieć ich zaskoczenie i radość z osiągniętego celu. Staram się odczarować królową nauk, sprawić, by była przyjazna, interesująca i wkręcająca. Wspólnie z uczniami szukamy jej w różnych dziedzinach życia, odkrywamy jej znaczenie i piękno. Uczniowie pod moim kierunkiem rozwijają się, ale też pokonują swoje ograniczenia.
Bliska mi pedagogika Montessorii-uczenie przez działanie. Dzieci zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność; nauczyciele nie narzucają dzieciom działań, ale współpracują w procesie edukacyjnym. Uważam, że bardzo ważne jest stwarzanie przestrzeni do zdobywania przez uczniów kompetencji, które są ważne przez całe życie człowieka: umiejętność uczenia się, kreatywność, przetwarzanie i interpretowanie informacji, krytyczne myślenie, przedsiębiorczość.
Na moim blogu https://matmistrz.blogspot.com/ opisuję sprawdzone sposoby na uczenie się i nauczanie matematyki. Rodzice i uczniowie znajdą na MATMISTRZU tłumaczenie trudnych zagadnień matematycznych, a nauczyciele pomysły na uatrakcyjnienie swoich lekcji.
Uczniowie pod moim kierunkiem nie tylko rozwijają się, ale pokonują swoje ograniczenia, czasem sięgają nawet po najwyższe nagrody- medale na Mistrzostwach Świata w Speed Stacking.
Tworzę materiały dla uczniów i nauczycieli w Polsce i Włoszech.
FB Matmistrz BZ
https://www.facebook.com/Matmistrz.BZ

Recenzje

  • Bryły

    Polecam karty pracy – kl.7 i 8

    Dla 26 z 46 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *