Cezarki – wersja z procentami

Materiał cyfrowy

„Cezarki – wersja z procentami” to interesująca gra dydaktyczna, która pomaga uczniom w zrozumieniu i ćwiczeniu procentów w sposób interaktywny i zabawny. Jest to świetny sposób na sprawdzenie, w jakim stopniu uczniowie przyswoili omawiany materiał. Gra opiera się na kodowaniu, a dokładnie na szyfrze Cezara, co dodaje jej dodatkowy element wyzwania.

Instrukcja:

  • Dzielimy uczniów na grupy dwu- lub trzyosobowe. Każda grupa otrzymuje zestaw kart z różnymi zadaniami dotyczącymi obliczeń procentowych.
  •  Zadania te są zakodowane przy użyciu szyfru Cezara. Uczniowie muszą najpierw rozwiązać zadania, a na końcu rozszyfrować hasło. Warto dopiero po rozwiązaniu zadań przekazać kartkę z szyfrem.
  • Uczniowie rozwiązują zadania, a swoje odpowiedzi zapisują na kartkach.
  •  Grupa, która najszybciej i poprawnie rozwiąże wszystkie zadania oraz rozszyfruje hasło, wygrywa.

Gry aktywizujące to innowacyjne narzędzia, które w znacznym stopniu mogą wzbogacić proces nauczania i uczenia się. Umożliwiają one uczniom zaangażowanie się w lekcje w sposób interaktywny i motywujący, co prowadzi do lepszego przyswajania wiedzy i rozwijania kluczowych umiejętności.

Zalety gier aktywizujących:

  • Zwiększenie zaangażowania uczniów: Gry aktywizujące wprowadzają element zabawy do lekcji, co sprawia, że uczniowie są bardziej zainteresowani i chętni do aktywnego udziału.
  • Rozwój umiejętności współpracy: Wielu gier wymaga pracy w grupach, co uczy uczniów współpracy, komunikacji i wzajemnej pomocy. Te umiejętności są nieocenione zarówno w szkole, jak i w przyszłym życiu zawodowym.
  • Motywacja poprzez rywalizację: Element rywalizacji w grach wprowadza emocje, które mogą dodatkowo zmotywować uczniów do wysiłku i osiągania lepszych wyników.
  • Utrwalanie wiedzy w sposób interaktywny: Gry aktywizujące pozwalają na praktyczne zastosowanie teoretycznej wiedzy, co sprzyja jej lepszemu zapamiętywaniu i zrozumieniu.
  • Rozwój logicznego myślenia i rozwiązywania problemów: Wiele gier wymaga od uczniów logicznego myślenia, analizowania sytuacji i poszukiwania rozwiązań, co rozwija ich umiejętności analityczne i kreatywne.
  • Poprawa koncentracji i uwagi: Gry, które wymagają skupienia i szybkiego myślenia, mogą pomóc uczniom w rozwijaniu zdolności koncentracji i uwagi.

Stosowanie gier aktywizujących w procesie nauczania to doskonały sposób na wzbogacenie zajęć i stworzenie dynamicznego środowiska edukacyjnego. Dzięki nim lekcje stają się bardziej angażujące i efektywne, a uczniowie mają okazję rozwijać swoje umiejętności w sposób atrakcyjny i nowoczesny. 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 5
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *