Zestaw zawiera:
1) Wklejka (prezenty, zabawki, instrukcja – 4 str. pdf.)
2) Prezentacja (25 slajdów)
Opis: Ten zestaw edukacyjny łączy grę z prezentacją multimedialną, angażującą uczniów w zabawę, która rozwija umiejętności językowe w języku angielskim. Uczniowie biorą udział w interaktywnej zabawie, w której po pierwsze losują interaktywne prezenty od Mikołaja, a następnie losują i wklejają do środka swoje wybrane zabawki. Każdy uczestnik uczy się używać podstawowych zwrotów i struktur gramatycznych związanych z zabawkami, kolorami oraz preferencjami.
Przebieg lekcji:
- Prezentacja: W prezentacji znajduje się 25 slajdów z grą, która rozpoczyna się od rzutu dwoma kostkami do gry. Uczniowie losują liczbę od 1 do 12 (lub w inny sposób, np. przy pomocy kart lub aplikacji). Na podstawie wyniku, uczniowie otwierają link do wirtualnego prezentu i sprawdzają, co Mikołaj im przyniósł. Uczeń mówi, co otrzymał (I’ve got a …)
- Wklejka: Każdy uczeń otrzymuje prezent do wycięcia i złożenia (przygotowane są arkusze z wyznaczonymi liniami do zagięcia). Wewnątrz prezentu dzieci umieszczają wycięte zabawki, które losują z pudełka lub torebki. Zabawki należy pokolorować, a następnie wkleić do środka prezentu.
- Dalsza część lekcji: Po złożeniu prezentów uczniowie będą używać nowych słów i zwrotów w praktycznych zadaniach językowych.
Przykładowe struktury gramatyczne do nauki:
- What is it? – Co to jest?
- What colour is it? – Jakiego koloru to jest?
- Do you like …? – Czy lubisz …?
- Can I have …? – Czy mogę mieć …?
- How many …? – Ile …?
- It’s a … (zabawka) – To jest … (zabawka).
- It’s … (kolor) – To jest … (kolor).
- I’ve got … (kolor + zabawka) – Mam … (kolor + zabawka).
- I like … / I don’t like … – Lubię … / Nie lubię …
- It is made of … – To jest zrobione z …
Przykładowa zabawa i ćwiczenia: Uczniowie wykonują różne czynności w zależności od tego, co wylosowali:
- Jump if you’ve got a red toy! – Skacz, jeśli masz czerwoną zabawkę!
- Touch your head if you’ve got a teddy bear! – Dotknij głowy, jeśli masz misia!
- Spin around if you’ve got a blue ball! – Zrób piruet, jeśli masz niebieską piłkę!
- Clap if you like robots! – Klaśnij, jeśli lubisz roboty!
- Stomp your feet if you don’t like dolls! – Tupnij nogami, jeśli nie lubisz lalek!
- Raise your hands if you’ve got a yellow kite! – Podnieś ręce, jeśli masz żółtego latawca!
- Wave if you’ve got a green car! – Pomachaj, jeśli masz zielony samochód!
- Touch the floor if you’ve got two toys! – Dotknij podłogi, jeśli masz dwie zabawki!
- March in place if you’ve got more than three toys! – Maszeruj w miejscu, jeśli masz więcej niż trzy zabawki!
- Make a silly face if you’ve got a pink doll! – Zrób głupią minę, jeśli masz różową lalkę!
- Hop on one foot if you’ve got a red kite! – Skacz na jednej nodze, jeśli masz czerwony latawiec!
- Point to the ceiling if you’ve got a blue teddy bear! – Wskaż sufit, jeśli masz niebieskiego misia!
- Pretend to fly if you’ve got a yellow airplane! – Udawaj, że latasz, jeśli masz żółty samolot!
- Stand up if you’ve got a green ball! – Wstań, jeśli masz zieloną piłkę!
- Sit down if you’ve got a purple toy! – Usiądź, jeśli masz fioletową zabawkę!
Zastosowanie: Zestaw idealnie nadaje się na świąteczne lekcje w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Pomaga w rozwijaniu słownictwa związanego z kolorami, zabawkami oraz preferencjami, a także angażuje uczniów w aktywności ruchowe, które dodatkowo wspierają zapamiętywanie nowych zwrotów.
Gotowe prezenty można wkleić do zeszytów jako pamiątkę z lekcji.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
Klasa/wiek | 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3 |
Przedmiot | Angielski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Angielski gramatyka, angielski słownictwo, canva, Gra, gra dydaktyczna, gra interaktywna, karta pracy, prezentacja, zestaw |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź