ĆWICZENIE ARGUMENTACJI – argument, przykład, rozróżnienie, tematy ogólne, tematy lekturowe, egzamin ósmoklasisty.

Materiał cyfrowy

Czy Twoi uczniowie nadal mylą argumenty z przykładami? A może mają trudność w budowaniu logicznych wypowiedzi?

 🔹 Co zawiera materiał?

✅ Ćwiczenia na krótką wypowiedź 🔹 Co zawiera materiał?
✅ Ćwiczenia na krótką wypowiedź argumentacyjną
✅ Zróżnicowane tematy – zarówno ogólne, jak i lekturowe
✅ Jasny podział: argument – przykład – wniosek
✅ Możliwość wykorzystania na lekcji, w grupach, do pracy samodzielnej  – to zestaw pytań, na które Twoi uczniowie mają odpowiedzieć.
✅ Zróżnicowane tematy – zarówno ogólne, jak i lekturowe
✅ Jasny podział: argument – przykład – wniosek. Na podstawie prostych pytań możesz pokazać uczniom ten schemat na jednym z przykładów, a oni – ćwiczą praktykę na kolejnych przykładach.
✅ Możliwość wykorzystania na lekcji, w grupach, do pracy samodzielnej lub jako prezentacja.

Jak ja pracuję z tym materiałem?

Wyświetlam pytania, dzielę uczniów na grupy. Mają opracować odpowiedzi na zasadzie prostego schematu: argument – przykład – wniosek. Przed pracą w grupach, wykonuję na tablicy jeden przykład jako wzór.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 3
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Na zrealizowanie powyższego materiału na lekcji potrzeba ok. 30-45 minut, w zależności od sposobu pracy z uczniami. 🔹 Jeśli nauczyciel wyświetli materiał na tablicy i omówi go z uczniami – zajmie to ok. 10-15 minut. Można wówczas przeanalizować przykłady, wskazać różnice między argumentem a przykładem i pokazać schemat poprawnej wypowiedzi argumentacyjnej. 🔹 Indywidualna praca uczniów nad ćwiczeniami – 10-15 minut. Uczniowie samodzielnie formułują argumenty i przykłady na podstawie podanych tematów. 🔹 Praca w grupach/parach – 15-20 minut. Można podzielić uczniów na grupy, każda grupa przygotowuje własną krótką wypowiedź argumentacyjną, a następnie prezentuje ją na forum klasy. 🔹 Podsumowanie i poprawa ewentualnych błędów – ok. 5-10 minut. Nauczyciel może skomentować wypowiedzi uczniów, poprawić błędy i wskazać najczęstsze problemy w argumentacji. Podsumowując, pełne wykorzystanie tego materiału na lekcji zajmie jedną jednostkę lekcyjną (45 minut), ale można go również skrócić do 30 minut, jeśli lekcja będzie miała charakter bardziej dynamiczny. 🚀

Kinga Frank

Tworzymy materiały z pasji i potrzeby ułatwiania codziennej pracy nauczycielom. Jesteśmy czynnymi nauczycielami Szkoły Podstawowej. Zajmujemy się prowadzeniem firmy z korepetycjami, więc wiemy, z jakimi problemami na co dzień mierzą się zarówno nauczyciele szkół, jak i korepetytorzy. Organizujemy ogólnopolskie konkursy przedmiotowe o nazwie Konkursy z Sową. 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *