Ćwiczenie na rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i percepcji wzrokowej.

Materiał cyfrowy

Pomoc rozwija u dzieci zdolności rozumienia tekstu słuchanego oraz sprawność percepcyjną i koncentrację uwagi. Ćwiczenie angażuje również umiejętności logicznego myślenia, selekcji informacji oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej.

Opis pomocy:
Pomoc składa się z zestawu 25 kolorowych obrazków przedstawiających różnorodne prezenty  oraz krótkich, prostych opisów, które odpowiadają charakterystyce każdego prezentu. Każdy opis zawiera kluczowe cechy przedmiotu, takie jak kolor, rozmiar, przeznaczenie lub dodatkowe elementy.

Dodatkowe warianty ćwiczenia:

  • Zamiana ról: Dziecko tworzy opisy, a nauczyciel lub inne dzieci wskazują obrazki.
  • Gra drużynowa: Dzieci rywalizują w parach lub zespołach, kto szybciej znajdzie właściwy prezent.
  • Rozbudowanie poleceń: Dodanie dodatkowych cech, np. „Znajdź prezent, który jest zielony, miękki i można się nim bawić.”

Przeznaczenie:
Pomoc dydaktyczna przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Może być wykorzystywana w pracy indywidualnej, w małych grupach lub w zajęciach grupowych w przedszkolach, szkołach, a także w terapii logopedycznej.

Korzyści dla dzieci:

  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  • Ćwiczenie koncentracji i uwagi.
  • Poszerzanie słownictwa i rozumienia pojęć związanych z cechami przedmiotów.
  • Nauka opisywania i identyfikowania obiektów na podstawie charakterystyki.
Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat
Przedmiot Edukacja przedszkolna
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

terapeutawprzedszkolu

Jestem doświadczonym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz terapeutą specjalizującym się we wspieraniu dzieci zarówno w normie intelektualnej, jak i tych, które borykają się z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi. Moja praca obejmuje nie tylko edukację, ale również szeroko pojętą terapię – pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, dziećmi w spektrum autyzmu, prowadzę rewalidację oraz zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.

Moje podejście pedagogiczne jest oparte na kreatywności oraz indywidualnym podejściu do każdego dziecka. Staram się, by proponowane materiały i aktywności były dla dzieci interesujące i angażujące. Szczególnie zależy mi na rozbudzaniu ich wyobraźni oraz wspieraniu wszechstronnego rozwoju, od umiejętności poznawczych, przez emocjonalne, po społeczne i motoryczne. Dbam o to, by każde dziecko mogło odkrywać swoje mocne strony, rozwijać potencjał i poczuć satysfakcję z nauki i zabawy.

Moją misją jest stworzenie bezpiecznej i inspirującej przestrzeni, w której dzieci mogą się rozwijać na wielu płaszczyznach, pokonywać trudności i zdobywać nowe umiejętności – zawsze w atmosferze zrozumienia i szacunku dla ich indywidualności.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *