📚 Kompletny dziennik praktyk bibliotecznych + konspekty + opinia o praktykancie – GOTOWE DO ODDANIA! 📚
🔎 Masz przed sobą zaliczenie praktyk pedagogicznych w bibliotece szkolnej? Brakuje Ci czasu na tworzenie dokumentacji? Nie wiesz, jak poprawnie napisać konspekty lub opinię o praktykancie? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie! 🎓
👉 Co zawiera nasz pakiet?
✅ Pełny, profesjonalnie wypełniony dziennik praktyk (60 godzin) – zgodny z wymaganiami studiów podyplomowych: Bibliotekoznawstwo z informacją naukową i edukacją czytelniczo-medialną
✅ Szczegółowe konspekty zajęć bibliotecznych – różnorodne tematy:
-
Lekcje biblioteczne
-
Konkursy czytelnicze
-
Zajęcia terapeutyczne (bajki terapeutyczne)
-
Warsztaty plastyczne (np. tworzenie zakładek)
-
Praca z katalogiem online (MOL/SOWA)
-
Zajęcia z uczniami SPE
✅ Gotowa, profesjonalna opinia o praktykancie – napisana językiem formalnym, spełniająca wymagania uczelni, uwzględniająca wszystkie kluczowe obszary oceny.
✅ Program praktyki – zgodny z oficjalnym schematem dziennika oraz harmonogramem godzinowym.
✅ Całość napisana bezosobowo, w stylu wymaganym przez dokumentację praktyk pedagogicznych.
✅ Format: DOCX (Word) – łatwy do edycji i wydruku.
✅ Opcja indywidualnych modyfikacji – zmiana dat, nazwy szkoły, dostosowanie do własnych potrzeb.
PROGRAM PRAKTYKI:
Zakres studiów:
Bibliotekoznawstwo z informacją naukową i edukacją czytelniczo-medialną
Łączny wymiar godzin:
60 godzin
1. Zapoznanie się z dokumentacją biblioteki oraz poznanie jej struktury (6 godzin)
-
Przegląd podstawowych dokumentów bibliotecznych: regulamin biblioteki, plan pracy, dziennik biblioteki, zeszyt statystyk, księga inwentarzowa itp.
-
Zapoznanie się z organizacją pracy biblioteki: podział obowiązków, harmonogram pracy, zasady udostępniania zbiorów.
-
Poznanie zasad funkcjonowania systemu bibliotecznego (np. MOL, SOWA).
2. Udział w czynnościach prowadzonych przez bibliotekarza i obserwacja jego pracy (18 godzin, w tym 12 godzin pracy z czytelnikiem – obserwacja)
-
Obserwacja stosowanych form i metod pracy z czytelnikiem.
-
Zapoznanie się z zastosowanymi środkami dydaktycznymi.
-
Analiza procesów komunikacji interpersonalnej i społecznej w grupie czytelników.
-
Obserwacja metod aktywizowania czytelników (np. konkursy, quizy, dyskusje).
-
Obserwacja pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE).
-
Analiza sposobów zapewnienia bezpieczeństwa i dyscypliny w pracy z dziećmi.
-
Omawianie obserwowanych działań z bibliotekarzem prowadzącym, analiza osiągania zaplanowanych celów.
3. Zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie zajęć z czytelnikiem (30 godzin, w tym 15 godzin prowadzonych zajęć z czytelnikiem)
-
Przygotowanie scenariuszy lekcji bibliotecznych lub innych form pracy z czytelnikiem (np. warsztatów, wystaw, konkursów).
-
Uwzględnienie celów, metod, form pracy oraz środków dydaktycznych.
-
Wykorzystanie multimediów i technologii informacyjnej w pracy z czytelnikiem.
-
Organizacja pracy w grupach zadaniowych.
-
Diagnozowanie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów.
-
Indywidualna praca z czytelnikami, w tym z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
-
Podejmowanie działań pedagogicznych związanych z funkcjonowaniem biblioteki.
-
Po zakończeniu zajęć – omówienie ich przebiegu i efektów z bibliotekarzem-opiekunem.
4. Konsultacje z bibliotekarzami pracującymi z czytelnikami (3 godziny)
-
Konsultacje na temat metod pracy, doboru materiałów dydaktycznych, rozwiązywania problemów wychowawczo-edukacyjnych.
-
Wymiana doświadczeń dotyczących pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych.
5. Podsumowanie praktyki – konsultacja z bibliotekarzem prowadzącym i dyrektorem placówki (3 godziny)
-
Przekazanie wniosków z konfrontacji wiedzy teoretycznej zdobytej na studiach z doświadczeniami praktycznymi.
-
Refleksja nad przebiegiem praktyk oraz nabytymi kompetencjami zawodowymi.
-
Ustne i pisemne podsumowanie realizacji zadań.
Razem: 60 godzin
Program ten jest zgodny z założeniami praktyk określonymi w schemacie dziennika oraz harmonogramie godzinowym.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Dokumentacja nauczyciela |
| Klasa/wiek | 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Inne |
| Dokumenty | .docx |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | scenariusz, wzór |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


📘 Wyrażenia algebraiczne – zestaw kart pracy i gra dydaktyczna 🧮
22 MAJA ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW ZWIERZĄT
New English Adventure 3 – Unit 8: I like surfing – Karty pracy dla klasy 3
Recenzje
By Dziennik praktyk on
Bardzo szczegółowo i dokładnie rozpisane praktyki. Dzięki takim wpisom można łatwiej uformować swoje zadania. Polecam
Dziękujemy za Twoją opinię.
Dla 27 z 97 osób ta recenzja była pomocna.
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź