E8 Zadania na podstawie Balladyny (czytanie ze zrozumieniem, znajomość lektury, wypowiedzi pisemne) seria: Zadania drodze do E8

Materiał cyfrowy

Opracowanie ma na celu pomoc uczniom w zmierzeniu się z Balladyną za pomocą zadań cha-rakterystycznych dla egzaminu ósmoklasisty. Sprawdzają one umiejętność czytania ze zrozumieniem, znajomość treści całego utworu, łączenie elementów graficznych z treścią, przywoływanie sytuacji z utworu uzasadniających opinię o bohaterze (co pomaga w przygotowaniach do pisania wypracowa-nia) oraz umiejętność pisania krótszych i dłuższych form pisemnych.

Zestaw liczy 25 zadań, są one podzielone na działy (czytanie ze zrozumieniem itp.). W części 5. pojawiają się te same zadania, ale wymieszane i podzielone na dwa zestawy, co może być przydatne do pisania dłuższych prac na wzór egzaminu ósmoklasisty. Ostatni rozdział to klucz.

34 strony (z okładką)

s. 3 Część 1. Czytanie ze zrozumieniem i znajomość treści utworu

s. 8 Część 2. Przywołanie sytuacji z lektury

s. 10 Część 3. Elementy graficzne

s. 13 Część 4. Krótsza i dłuższa wypowiedź pisemna

s. 15 Część 5. Zadania połączone w zestawy

s. 25 Klucz odpowiedzi

Materiały tworzone przez Pracownię Edukacyjno-Artystyczną Skene. Od 2008 tworzy materiały dla uczniów i nauczycieli, związane z językiem polskim i teatrem amatorskim. Od zawsze z wielką starannością.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 31 - 40
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

A po polsku?

Z wykształcenia polonista, politolog i anglista. Ta mieszanka wynikła z pragnienia zrozumienia świata. Cząstka literacko-językowa jest mi najbliższa. 5 lat politologii pozwoliło przyjrzeć się dokładniej tłu zjawisk literackich i językowych, a filologia angielska - czytać Jane Austen w oryginale.

Z zamiłowania i doświadczenia, ale też dzięki uczestnictwu w wielu kursach i warsztatach  - autor scenariuszy i reżyser teatralny.

Od ponad 20 lat pracuję z amatorskimi grupami teatralnymi i tworzę materiały dla nauczycieli, aby wspomagać ich pracę z teatrem szkolnym. Tworzyłam kameralne występy szkolne, ale też duże widowiska dla widowni liczonej w tysiącach.

Przez wiele lat pracowałam też jako nauczyciel, dlatego dzielę się również materiałami związanymi z językiem polskim w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Moje działania realizuję jako Pracownia Edukacyjno-Artystyczna Skene (od 2008 roku). 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *