EmoQuest – z emocjami nam po drodze – innowacja pedagogiczna dla szkół ponadpodstawowych.

Materiał cyfrowy

Innowacja pedagogiczna zgodna z priorytetami MEN na bieżący rok szkolny 

Dla nauczycieli wychowawców oraz pedagogów i psychologów szkolnych

Ciekawa forma pracy z trudnymi emocjami, z którymi borykają się nastolatkowie: nieśmiałość, złość, zazdrość, nieżyczliwość, brak akceptacji i smutek.

Dostosowana do potrzeb i poziomu uczniów w szkołach średnich i branżowych.

Innowacja EmoQuest -z emocjami nam po drodze przeznaczona jest do uczniów szkół ponadpodstawowych w wieku 15-18 lat. Jest oparta o 6 modułów, z których każdy odnosi się do innej emocji lub stanów: nieśmiałość, złość, zazdrość, nieżyczliwość, brak akceptacji i smutek.

W każdym module znajdują się opowiadania z życia uczniów, zawierające sugestie, jak sobie poradzić z trudną emocją. Są także ćwiczenia do przeprowadzenia z klasą, scenariusze zajęć, psychozabawy oraz karty pracy. Można wybierać zgodnie z potrzebami uczniów.

Przeznaczona jest do realizacji podczas 6 lub 12 godzin, w zależności od tego, ile zadań nauczyciel będzie chciał zrealizować. Jest też możliwość zrezygnowania z realizacji niektórych modułów i wybrania tylko tych tematów, które interesują uczniów.

Liczba stron: 104.

Realizowana na jednej lekcji z wychowawcą w miesiącu, potrwa 6 miesięcy.

Innowacja zawiera również pełną dokumentację wraz ze sprawozdaniem, plakat do powieszenia w klasie oraz końcowy test diagnozujący jako narzędzie do ewaluacji.

TU MOZESZ ZOBACZYĆ FRAGMENT:

 

https://drive.google.com/file/d/1M6vOQLMZG7CF62c8skAUz4REDwAkLXLR/view?usp=sharing 

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .docx
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 101 lub więcej
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Aleksandra Tkocz

Mamy e-MOC-je to nazwa naszego projektu edukacyjnego, który obejmuje materiały dla nauczycieli. Autorkami są nauczycielka języka polskiego i wychowania do życia w rodzinie z ponad 30-letnim stażem pracy w zawodzie - Aleksandra Tkocz oraz nauczycielka nauczania wczesnoszkolnego i wychowania do życia w rodzinie oraz pedagog specjalny i oligofrenopedagog, także z ponad 30-letnim stażem - Teresa Ochojska. Absolwentki pozytywnej psychologii studiów podyplomowych o kierunku: trener umiejętności psychospołecznych. Autorki i współautorki wielu innowacji pedagogicznych z tematyki dotyczącej  pracy z emocjami dzieci, poprawy relacji społecznych w środowisku szkolnym, dydaktyki języka polskiego, dydaktyki nauczania wczesnoszkolnego.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *