Fala Życzliwości – projekt lub działanie

Materiał cyfrowy

„Fala życzliwości” – projekt, który odmienia szkolną codzienność!

Idealny na Światowy Dzień Życzliwości 21 listopada, ale też bez okazji, gdy chcemy zadbać o dobrą atmosferę w szkole!

Dla wychowawców klas 1-8, pedagogów i psychologów szkolnych.

Dostosowany do każdego poziomu edukacyjnego.

Wyobraź sobie tydzień w szkole, w którym każdy gest ma znaczenie, każde dobre słowo jest zauważone, a atmosfera w klasach i na korytarzach staje się przyjazna i wspierająca. To możliwe dzięki projektowi „Fala życzliwości” – kompleksowej akcji dla uczniów klas 1–8, nauczycieli, rodziców i całej społeczności szkolnej.

Co zyskują uczniowie?
✅ Rozwijają empatię i wrażliwość na potrzeby innych.
✅ Uczą się doceniać drobne gesty dobroci i wyrażać wdzięczność.
✅ Budują pozytywne relacje z rówieśnikami i nauczycielami.
✅ Ćwiczą współpracę, komunikację i kreatywne działanie.
✅ Odkrywają, że małe działania mają wielką moc – np. w „Dzienniku Dobrych Uczynków”, „Drzewie życzliwości” czy „Galerii Uśmiechu”.

Co zyskują nauczyciele?
✅ Proste narzędzie do kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów.
✅ Obserwacja pozytywnych zmian w klasie – większa motywacja, spokój i zaangażowanie.
✅ Gotowe scenariusze aktywności, które można łatwo włączyć w lekcje wychowawcze lub języka polskiego.
✅ Możliwość wzmocnienia relacji z uczniami i całym zespołem szkolnym.
✅ Widoczny efekt działań – kolorowe plakaty, łańcuchy, zdjęcia w galerii i codziennie „małe zwycięstwa dobra”.

Jak działa „Fala życzliwości”?

  • Dziennik Dobrych Uczynków – uczniowie dokumentują codzienne gesty dobroci.

  • Łańcuch życzliwości – symbol wspólnoty w szkole.

  • Sekretny przyjaciel – nauka dyskretnej życzliwości i empatii.

  • Drzewo życzliwości – każdy może zostawić dobre słowo dla innych.

  • Poczta życzliwości – listy i karteczki pełne miłych słów.

  • Dzień Dobrego Słowa – rozmowy, zabawy i twórcze zadania o sile słów.

  • Galeria uśmiechu – pokazanie, że każdy może być źródłem radości.

  • Misja: Życzliwość – codzienne zadania rozwijające nawyk dobrego działania.

  • Życzliwe spotkanie z opowiadaniem „Chłopiec i lampart” – wrażliwość i rozmowa o emocjach w praktyce.

Dlaczego warto wprowadzić projekt w swojej szkole?
„Fala życzliwości” to nie tylko zestaw atrakcyjnych aktywności – to narzędzie, które:

  • realnie poprawia atmosferę w klasie i szkole,

  • wspiera rozwój społeczno-emocjonalny uczniów,

  • ułatwia pracę nauczyciela i wprowadza spokój i pozytywne nawyki w codziennym funkcjonowaniu klasy.

Sprawdź, jak małe gesty i dobre słowa mogą wywołać prawdziwą falę pozytywnej energii w Twojej szkole!

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Edukacja zdrowotna
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 51 - 60
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Aleksandra Tkocz

Mamy e-MOC-je to nazwa naszego projektu edukacyjnego, który obejmuje materiały dla nauczycieli. Autorkami są nauczycielka języka polskiego i wychowania do życia w rodzinie z ponad 30-letnim stażem pracy w zawodzie - Aleksandra Tkocz oraz nauczycielka nauczania wczesnoszkolnego i wychowania do życia w rodzinie oraz pedagog specjalny i oligofrenopedagog, także z ponad 30-letnim stażem - Teresa Ochojska. Absolwentki pozytywnej psychologii studiów podyplomowych o kierunku: trener umiejętności psychospołecznych. Autorki i współautorki wielu innowacji pedagogicznych z tematyki dotyczącej  pracy z emocjami dzieci, poprawy relacji społecznych w środowisku szkolnym, dydaktyki języka polskiego, dydaktyki nauczania wczesnoszkolnego.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *