„Gra o milion” oparta jest na zasadach popularnego teleturnieju,
w którym uczestnicy w określonym czasie obstawiają prawidłową odpowiedź za pomocą „pieniędzy”. Niniejsza gra zawiera pytania przygotowane na 5 rozgrywek i może być wykorzystana na lekcji powtórzeniowej o figurach geometrycznych w klasie piątej.
Potrzebne materiały:
> komputer z rzutnikiem
> stoper
>kartki lub pudełka w trzech kolorach (zielony, niebieski, czerwony)
> pieniądze np. czeki (do wydrukowania na końcu pliku 40 x 25 000zł) lub pudełka od zapałek itp.
> kolorowe karteczki w wymienionych kolorach dla każdego ucznia
Zakres materiału obejmuje tematy: Prostopadłość i równoległość, proste, półproste, odcinki, jednostki długości, kąty, własności wielokątów, obwody, kąty w trójkątach i czworokątach.
Przebieg rozgrywki: Do każdej gry wybiera się 2 ochotników, którzy wspólnie typują prawidłową odpowiedź i rozkładają pieniądze na odpowiednich „zapadniach”, czyli przygotowanych wcześniej kolorowych kartkach, pudełkach itp. Za każdym razem należy wykorzystać całą dostępną kwotę i jedna „zapadnia” musi pozostać pusta. Przewidywany czas na odpowiedź to 1 min. W tym czasie reszta klasy typuje swoje odpowiedzi, ale nie podpowiada graczom na środku. Gdy skończy się czas prowadzący prosi uczniów o głosowanie poprzez podniesienie kolorowych karteczek. Oczywiście to nie od głosowania zależy, która odpowiedź jest prawidłowa, ale pozwala nauczycielowi zauważyć, czy wszyscy zrozumieli dane zagadnienie. Po głosowaniu prowadzący podaje prawidłową odpowiedź i ta kwota, którą przypisano do dobrej odpowiedzi wraca do gry, a pozostała przepada. Gra toczy się do momentu, aż wszystkie pieniądze przepadną lub do 8 pytania finałowego. W ostatnim pytaniu są tylko 2 możliwe odpowiedzi (kolory zielony i czerwony) i należy postawić wszystkie dostępne środki na jedną odpowiedź.
Recenzje
By asiazylkiewicz@wp.pl on (Zweryfikowany zakup)
Rewelacyjny materiał. Bezbłędny, z precyzyjną instrukcją. Moi uczniowie byli zachwyceni, z wypiekami na twarzy podejmowali sie wyzwania.
Zgodnie z sugestią pozostali uczniowie byli widownią. Za pomocą „świateł” na metodnikach udzielali odpowiedzi na kolejne pytania. W naszych metodnikach nie ma niebieskiego „światła”, więc umówiliśmy się, że zastępujemy je żółtym.
Mam poczucie zadowolenia z tej lekcji: powtórzyliśmy i utrwaliliśmy wiadomości, świetnie się bawiliśmy. Z uśmiechem rozstawaliśmy się po tej lekcji.
Dla 29 z 51 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź