Głowa Pełna Haseł. Gra lekturowa typu „CZÓŁKO”. Bohaterowie lektur. Egzamin ósmoklasisty

Materiał cyfrowy

Głowa Pełna Haseł. Gra lekturowa typu „CZÓŁKO”. Bohaterowie lektur. Egzamin ósmoklasisty

32 hasła, wśród których znaleźli się bohaterowie tacy jak: Jacek Soplica, Mały Książę, Goplana, Ebenezer Scrooge, Zosia Horeszkówna itp.

Skrócone zasady gry: 

  • Gracz losuje hasło (np. imię bohatera lektury) i umieszcza je na czole tak, aby widzieli je inni uczestnicy.
  • Pozostali odpowiadają „TAK”/„NIE” na pytania gracza, np. „Czy ta postać jest kobietą?”, „Czy jest to bohater negatywny?”, „Czy jest to postać z utworu Juliusza Słowackiego?”
  • Gracz ma określony czas (lub określoną liczbę pytań do wykorzystania), aby odgadnąć hasło; wygrywa osoba lub drużyna z największą liczbą punktów.

Gra w czółko przynosi wiele korzyści, zarówno edukacyjnych, jak i społecznych:

  • Uczniowie utrwalają informacje w angażujący sposób.
  • Gracze muszą zadawać trafne pytania i wyciągać wnioski z odpowiedzi.
  • Gra jest dynamiczna i motywuje uczniów do aktywnego uczestnictwa.
  • Wymaga wymyślania oryginalnych sposobów na opisywanie postaci czy pojęć.
  • Tworzy przyjazną atmosferę, sprzyjając współpracy i wzajemnej pomocy.

______________________

Facebook: Polonistyczne rozgrywki (klik)
Strona www: polonistycznerozgrywki.pl 
Instagram: polonistyczne.rozgrywki

Grafiki: pixabay.com; freepik.com; canva.com

Odkryj inne materiały edukacyjne, odwiedzając mój sklep: |POLONISTYCZNE ROZGRYWKI

Reduta Ordona. Stacje zadaniowe. Lektura obowiązkowa

Opowieść wigilijna. Tematy wypracowań egzaminacyjnych. Egzamin ósmoklasisty. Rozprawka. Przemówienie. Opowiadanie twórcze. Ogłoszenie. Zaproszenie

Pan Tadeusz. Księga I. Inwokacja. Ikony. Wykreślanka. Lektura obowiązkowa

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 6
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica Gra w „czółko” to świetne narzędzie edukacyjne, które poszerza wiedzę, rozwija umiejętności społeczne i kreatywność dziecka. Dzięki tej zabawie dziecko łączy naukę z rozrywką, co pozytywnie wpływa na jego motywację do nauki.
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Polonistyczne rozgrywki

Monika Radomyska. Nauczyciel języka polskiego w szkole podstawowej. Egzaminator. Zwolenniczka metod aktywizujących oraz grywalizacji w procesie edukacyjnym. Autorka arkuszy egzaminacyjnych oraz zbiorów zadań egzaminacyjnych „Trening z Apolonią”. 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *