Głowa Pełna Haseł. Gra lekturowa typu „CZÓŁKO”. Bohaterowie lektur. Egzamin ósmoklasisty
32 hasła, wśród których znaleźli się bohaterowie tacy jak: Jacek Soplica, Mały Książę, Goplana, Ebenezer Scrooge, Zosia Horeszkówna itp.
Skrócone zasady gry:
- Gracz losuje hasło (np. imię bohatera lektury) i umieszcza je na czole tak, aby widzieli je inni uczestnicy.
- Pozostali odpowiadają „TAK”/„NIE” na pytania gracza, np. „Czy ta postać jest kobietą?”, „Czy jest to bohater negatywny?”, „Czy jest to postać z utworu Juliusza Słowackiego?”
- Gracz ma określony czas (lub określoną liczbę pytań do wykorzystania), aby odgadnąć hasło; wygrywa osoba lub drużyna z największą liczbą punktów.Gra w „czółko” przynosi wiele korzyści, zarówno edukacyjnych, jak i społecznych:
- Uczniowie utrwalają informacje w angażujący sposób.
- Gracze muszą zadawać trafne pytania i wyciągać wnioski z odpowiedzi.
- Gra jest dynamiczna i motywuje uczniów do aktywnego uczestnictwa.
- Wymaga wymyślania oryginalnych sposobów na opisywanie postaci czy pojęć.
- Tworzy przyjazną atmosferę, sprzyjając współpracy i wzajemnej pomocy.
Facebook: Polonistyczne rozgrywki (klik)
Strona www: polonistycznerozgrywki.pl
Instagram: polonistyczne.rozgrywkiGrafiki: pixabay.com; freepik.com; canva.com
Odkryj inne materiały edukacyjne, odwiedzając mój sklep: |POLONISTYCZNE ROZGRYWKI
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Adam Mickiewicz, egzaminósmoklasisty, Gra, gra dydaktyczna, Henryk Sienkiewicz, jezykpolski, Juliusz Słowacki, kamienie na szaniec, lektury, lektury obowiązkowe, Mały Książę, Pan Tadeusz, pomocedydaktyczne, Quo vadis, Zemsta |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 6 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica |
Dodatkowe notatki dla rodzica | Gra w „czółko” to świetne narzędzie edukacyjne, które poszerza wiedzę, rozwija umiejętności społeczne i kreatywność dziecka. Dzięki tej zabawie dziecko łączy naukę z rozrywką, co pozytywnie wpływa na jego motywację do nauki. |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź