Plotka składa się ze 100 pytań dotyczących tematyki plotkowania i obgadywania, podzielonych na 4 tematyczne kategorie (Co zrobisz, gdy…?, Konsekwencje, Wyjście z sytuacji, Prawda czy fałsz?), po 25 pytań w każdej. Kategorie te zostały starannie opracowane tak, aby stymulować u młodzieży rozwój umiejętności społecznych i krytyczne myślenie.
Prowadzący:
nauczyciel, pedagog, psycholog, terapeuta, trener umiejętności społecznych, doradca zawodowy, rodzic.
Gra składa się z:
- zawierającej 40 pól (od START do META) planszy do samodzielnego złożenia,
- 100 kartek z pytaniami.
Cele gry:
- Gra nakłania do krytycznego myślenia o konsekwencjach plotkowania i obgadywania, wspiera rozwój samoświadomości i umiejętności radzenia sobie w złożonych sytuacjach społecznych.
- Uczestnicy uczą się rozpoznawać różnice między faktami, opiniami a plotkami, co pomaga im podejmować bardziej świadome i etyczne decyzje w codziennym życiu.
- Gra rozwija umiejętność skutecznej komunikacji, w tym wyrażania własnych myśli i uczuć oraz uczy konstruktywnego argumentowania swoich poglądów.
- Uczestnicy pogłębiają zrozumienie emocjonalnych i społecznych skutków plotkowania i obgadywania. Patrzą na efekty plotkowania zarówno z perspektywy ofiary, jak i osoby rozpowszechniającej plotki.
- Gra pomaga w rozwijaniu umiejętności analizy informacji i uczy unikania wyciągania pochopnych wniosków opartych na niesprawdzonych lub niepełnych danych.
- Stymuluje rozwój umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów interpersonalnych w konstruktywny i etyczny sposób.
- Uczestnicy uczą się rozpoznawać i przeciwdziałać negatywnym skutkom plotkowania w różnych środowiskach: szkolnym, online i w grupach rówieśniczych.
- Gra wspiera rozwój asertywności i umiejętności stawiania granic w sytuacjach związanych z plotkowaniem i obgadywaniem.
- Odpowiadając na pytania, uczestnicy rozwijają umiejętność krytycznej analizy przekazu medialnego, co jest szczególnie istotne w kontekście plotek i fake newsów, które pojawiają się w środowisku online.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Innowacja pedagogiczna |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | .jpg |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | emocje, gra dydaktyczna, gra planszowa, Trening umiejętności społecznych |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 61 - 70 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź