Plotka składa się ze 100 pytań dotyczących tematyki plotkowania i obgadywania, podzielonych na 4 tematyczne kategorie (Co zrobisz, gdy…?, Konsekwencje, Wyjście z sytuacji, Prawda czy fałsz?), po 25 pytań w każdej. Kategorie te zostały starannie opracowane tak, aby stymulować u młodzieży rozwój umiejętności społecznych i krytyczne myślenie.
Prowadzący:
nauczyciel, pedagog, psycholog, terapeuta, trener umiejętności społecznych, doradca zawodowy, rodzic.
Gra składa się z:
- zawierającej 40 pól (od START do META) planszy do samodzielnego złożenia,
- 100 kartek z pytaniami.
Cele gry:
- Gra nakłania do krytycznego myślenia o konsekwencjach plotkowania i obgadywania, wspiera rozwój samoświadomości i umiejętności radzenia sobie w złożonych sytuacjach społecznych.
- Uczestnicy uczą się rozpoznawać różnice między faktami, opiniami a plotkami, co pomaga im podejmować bardziej świadome i etyczne decyzje w codziennym życiu.
- Gra rozwija umiejętność skutecznej komunikacji, w tym wyrażania własnych myśli i uczuć oraz uczy konstruktywnego argumentowania swoich poglądów.
- Uczestnicy pogłębiają zrozumienie emocjonalnych i społecznych skutków plotkowania i obgadywania. Patrzą na efekty plotkowania zarówno z perspektywy ofiary, jak i osoby rozpowszechniającej plotki.
- Gra pomaga w rozwijaniu umiejętności analizy informacji i uczy unikania wyciągania pochopnych wniosków opartych na niesprawdzonych lub niepełnych danych.
- Stymuluje rozwój umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów interpersonalnych w konstruktywny i etyczny sposób.
- Uczestnicy uczą się rozpoznawać i przeciwdziałać negatywnym skutkom plotkowania w różnych środowiskach: szkolnym, online i w grupach rówieśniczych.
- Gra wspiera rozwój asertywności i umiejętności stawiania granic w sytuacjach związanych z plotkowaniem i obgadywaniem.
- Odpowiadając na pytania, uczestnicy rozwijają umiejętność krytycznej analizy przekazu medialnego, co jest szczególnie istotne w kontekście plotek i fake newsów, które pojawiają się w środowisku online.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Innowacja pedagogiczna |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
| Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .jpg |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | emocje, gra dydaktyczna, gra planszowa, Trening umiejętności społecznych |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 61 - 70 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Brainy 5 unit 1 – karty pracy gramatyka
Brainy 5 unit 2 – karty pracy gramatyka
Sketchnotka – notatka „Tlen” wykonana w power point do edycji. Chemia 7, „Gazy i tlenki” 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź