GUESS THE TRANSLATION: HUMAN

40 kart (8 kart na stronę), a na nich zdania z zakresu tematycznego CZŁOWIEK + plansza do gry (poniżej na zdjęciu).

Dlaczego warto je mieć?

1/ uczniowie utrwalają słownictwo z zakresu tematycznego CZŁOWIEK

2/ uczniowie ćwiczą tłumaczenie fragmentów zdań  (jedną ze strategii egzaminacyjnych)

3/ uczniowie powtarzają konstrukcje gramatyczne z zakresu podstawy programowej szkoły podstawowej

4/ ALE PRZZEDE WSZYSTKIM uczniowie uczą się poprzez zabawę 🙂

Trzy proponowane sposoby wykorzystania kart (są dołączone do zakupionego materiału) – w każdym przypadku, jeżeli nauczyciel nie chce angażować się w grę, wyznacza jednego ucznia do monitorowania gry (uczeń ten ma klucz odpowiedzi):

1/ uczniowie pracują w grupach 2-3-osobowych. Karty kładziemy na stole słowem do blatu. Uczniowie na zmianę odkrywają karty i odczytują zakryte tłumaczenie. Uczeń zatrzymuje kartę jako punkt, jeżeli poprawnie odgadnie tłumaczenie. Karta wraca na stos, jeżeli tłumaczenie nie jest poprawne. Wygrywa uczeń, który po wykorzystaniu wszystkich kart ze stosu ma najwięcej kart w ręce.

2/ na stole kładziemy planszę z 40 polami + karty; będą również potrzebne pionki (jeden dla każdego gracza) i kostka do gry; uczniowie ustawiają się na polu start i po kolei rzucają kostką; uczeń bierze ze stosu kartę z numerem, który odpowiada numerowi, na którym stanął na planszy; jeżeli poprawnie odkoduje tłumaczenie zdania, pozostaje na swoim polu; jeżeli tłumaczenie jest błędne, wraca na pole, na którym stał przed rzutem kostką, a karta wraca do gry.

Wygrywa uczeń, który pierwszy dotrze do mety.

3/ potrzebna będzie tradycyjna talia kart, którą tasujemy i rozdajemy graczom; 40 kart z tłumaczeniem również tasujemy i kładziemy napisem do blatu; uczniowie grają talią kart tradycyjnych w wojnę; uczeń, który wygrywa wojnę, bierze pierwszą kartę ze stosu i odgaduje tłumaczenie zdania; za poprawnie przetłumaczone zdania zatrzymuje kartę jako punkt; jeżeli tłumaczenie jest błędne, karta trafia na spód stosu; gra kończy się,  gdy:

a/ tylko jeden gracz będzie w posiadaniu kart z talii kart do gry w wojnę

lub

b/ gdy wszystkie 40 kart zniknie ze stosu

Wygrywa gracz, który ma w ręce najwięcej kart z tłumaczeniem.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych
Przedmiot Angielski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 7
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

ideas4creative-english-lessons

Nazywam się Beata Ziębińska. Jestem nauczycielem z 20-letnim stażem pracy.Lubię uczyć kreatywnie i nieustannie poszukuję inspiracji na swoje zajęcia.Zapraszam na mojego fanpage'a https://www.facebook.com/creative.lessons, gdzie dzielę się swoją pasją - tworzeniem materiałów edukacyjnych, Wśród materiałów mojego autorstwa znajdziecie mnóstwo gier i ćwiczeń, które urozmaicą Wasze lekcje j. obcych. Początkowo tworzyłam wyłącznie materiały na lekcje j. angielskiego, ale z biegiem czasu poszerzyłam swój asortyment również o inne języki (niemiecki, hiszpański).

Chcesz, aby Twoi uczniowie uczyli się j. obcych dobrze się przy tym bawiąc?Jeżeli TAK, na pewno znajdziesz tutaj coś dla siebie.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *