Zazwyczaj prosimy uczniów, by przeczytali lekturę i wyznaczamy czas, w jakim muszą to zrobić. Część nauczycieli robi później kartkówkę z treści, mimo że wcześniej nie informowali uczniów, na jakie elementy świata przedstawionego powinni zwrócić uwagę.
Proponuję inne rozwiązanie. W wyznaczonym czasie (powiedzmy 4-5 tygodni) uczniowie będą musieli przeczytać „Hobbita”, jednak do każdego rozdziału zostaną przypisane konkretne polecenia. Dopiero po zwróceniu nauczycielowi kartki z wykonanymi zadaniami dotyczącymi rozdziału pierwszego, uczeń otrzyma zadania do rozdziału drugiego i kolejno do następnych części. Dzieci mogą czytać w różnym tempie, ale ostatecznie nie można przekroczyć wyznaczonego czasu. Nauczyciel sprawdza zadania i ocenia stopień znajomości treści i rozumienia tekstu – nie musi już robić sprawdzianu.
Polecenia dotyczą: rozumienia treści, umiejętności wyciągania wniosków, odczytywania metaforycznego znaczenia tytułów rozdziałów, środków językowych, znajomości części mowy i części zdania, deklinacji. Powtarzamy więc materiał, jednocześnie poznając lekturę obowiązkową.
Materiał zawiera zadania do 19 rozdziałów oraz odpowiedzi.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Hobbit, jezykpolski |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 20 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | ponad 120 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Logogryf na podsumowanie lekcji o zmysłu powonienia, smaku i dotyku
Materiały do Shine On! 1 Unit 2 – Colourful Food – karty pracy – wklejki/wycinanki
Bogowie olimpijscy, herosi greccy – mitologia grecka. legendy polskie
Recenzje
By Grażyna on
Idealne materiały do samodzielnej pracy podczas czytania. Uczniowie chętnie z nich korzystają.
Dziękujemy za Twoją opinię.
Dla 6 z 8 osób ta recenzja była pomocna.
By Zbigniew on
Materiał skłaniający uczniów do samodzielnej pracy z tekstem lektury. Dzięki niemu można zachęcić podopiecznych do czytania lektur, a nie ich streszczeń.
Dla 18 z 34 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
By Hobbit – zadania do samodzielnej pracy z tekstem wraz z odpowiedziami. Materiał cyfrowy on
Znakomity pomysł – rozdajemy i motywujemy do czytania (a przynajmniej do skrupulatnego zapoznania z treścią).
Dla 61 z 272 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
By Hobbit – zadania do samodzielnej pracy z tekstem wraz z odpowiedziami. on
Czytelne karty, które pomagają mi kontrolować uczniów podczas czytania lektury. Uczniowie również zadowoleni, ponieważ wiedzą na co zwrócić uwagę w czasie zapoznania z książką.
Dla 61 z 189 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź