Jeden z dziesięciu / 1 z 10 / części mowy / konkurs / zabawa / turniej

Materiał cyfrowy

Zabawa sprawdzająca stopień opanowania znajomości wszystkich części mowy w formie znanego teleturnieju „Jeden z dziesięciu”.

Materiał składa się z 50 pytań wraz z odpowiedziami.

W mojej ofercie znajdziesz również:

1 z 10 z pytaniami do lektur obowiązkowych kl. 7 – 8,

sprawdziany ze wszystkich części mowy,

wiele innych pomocnych materiałów.

pomoce_język_polski

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 6
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Pomoce_język_polski

Jestem doświadczoną nauczycielką języka polskiego w szkole podstawowej. Materiały, które tu prezentuję są mojego autorstwa, sama z nich korzystam. Cieszę się, że jesteś. 🙂

Recenzje

  • Przez zabawę do wiedzy

    Materiał przyjmuje formę gry dydaktycznej inspirowanej popularnym teleturniejem „Jeden z dziesięciu”. Uczniowie wcielają się w rolę zawodników odpowiadających na pytania dotyczące części mowy. Pytania mają charakter zróżnicowany: od prostych definicji, poprzez rozpoznawanie części mowy w zdaniach, aż po zadania problemowe wymagające refleksji nad funkcją wyrazów w wypowiedzi.
    Rozgrywka odbywa się w dynamicznej, konkurencyjnej formie, która w naturalny sposób motywuje uczniów do aktywnego udziału i angażuje zarówno uczestników, jak i publiczność.

    Mocne strony materiału:
    Atrakcyjna forma – nawiązanie do znanego teleturnieju sprawia, że lekcja staje się dla uczniów ciekawa i emocjonująca.

    Aktywne uczenie się – uczniowie nie tylko odpowiadają na pytania, lecz także utrwalają wiedzę, słuchając odpowiedzi innych.

    Powtarzanie w zabawie – materiał pozwala w przystępny sposób powtórzyć i usystematyzować wiadomości o częściach mowy.

    Integracja grupy – wspólna rywalizacja uczy współpracy, wspiera komunikację i przełamuje bariery w wystąpieniach publicznych.

    Różnicowanie trudności – pytania można stopniować od prostych po trudniejsze, co umożliwia dostosowanie rozgrywki do poziomu klasy.

    Dziękujemy za Twoją opinię.

    Dla 16 z 31 osób ta recenzja była pomocna.

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *