Plik z pytaniami integracyjnymi – idealny na lekcje wychowawcze, kolonie i zajęcia integracyjne!
Ten plik zawiera 7 stron pełnych inspirujących pytań (łącznie 60), które świetnie sprawdzą się podczas budowania relacji i rozgrzania atmosfery w grupie. Idealny na lekcje wychowawcze, zajęcia integracyjne, czy kolonie. Dzięki różnorodności pytań możesz pobudzić do myślenia, zachęcić do rozmowy i zacieśnić więzi w grupie.
W zestawie znajdziesz także 3 puste karty na własne pytania, które pozwolą dostosować materiał do specyficznych potrzeb twojej grupy.
Przykłady pytań:
- Jaką supermoc byś wybrał/wybrała?
- Gdybyś był/była potrawą, to jaką?
- Opowiedz o swojej ostatniej, śmiesznej wpadce.
Sprawdź, jak łatwo można ożywić zajęcia i stworzyć przyjazną atmosferę!
Przykłady wykorzystania kart
1. 🗣️ Krąg rozmowy „Znamy się coraz lepiej”
Cel: integracja i rozwój umiejętności mówienia i słuchania
Jak:
- Uczniowie siedzą w kręgu.
- Losują po jednej karcie i odpowiadają na pytanie.
- Pozostali słuchają i nie przerywają wypowiedzi.
- Można dodać zasadę: po odpowiedzi kolejna osoba komentuje lub zadaje pytanie pogłębiające.
2. 🎭 Rozmowa w parach – „Podaj dalej”
Cel: aktywne słuchanie i budowanie dialogu
Jak:
- Uczniowie dobierają się w pary.
- Każda para losuje jedną kartę i oboje uczniów na nią odpowiadają.
- Po 2–3 minutach zmieniają parę i losują kolejne pytanie.
- Po kilku rundach uczniowie dzielą się tym, czego się dowiedzieli o innych.
3. 🎲 Quiz klasowy – „Zgadnij, kto to powiedział”
Cel: uważne słuchanie i wzmacnianie relacji
Jak:
- Każdy uczeń wypełnia anonimowo odpowiedź na wybraną kartę.
- Nauczyciel czyta odpowiedzi, a klasa zgaduje, kto jest autorem.
- Po odgadnięciu – krótka rozmowa z autorem wypowiedzi.
4. 🧩 Planszówka – „Rozmawiam i idę dalej”
Cel: zabawa i rozmowa jednocześnie
Jak:
- Uczniowie grają w prostą planszówkę (np. tor z 20 pól).
- Każdy ruch to rzut kostką i… odpowiedź na kartę.
- Jeśli odpowiedzą, mogą przesunąć pionek o wylosowaną liczbę oczek.
- Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotrze do końca planszy.
5. 🎤 „Mówca tygodnia” – prezentacja wybranej odpowiedzi
Cel: ćwiczenie wypowiedzi ustnej i autoprezentacji
Jak:
- Każdy uczeń wybiera 1 kartę z pytaniem, na które chciałby odpowiedzieć na forum klasy.
- Odpowiedzi mogą być rozbudowane i przygotowane wcześniej.
- Co tydzień inna osoba prezentuje swoją kartę i odpowiedź jako „Mówca tygodnia”.
6. 🎨 „Rysuję swoją odpowiedź” – sztuka jako język
Cel: wspieranie ekspresji niewerbalnej i kreatywności
Jak:
- Uczniowie losują kartę i nie piszą, ale rysują swoją odpowiedź.
- Prace są wystawione na gazetce klasowej lub omawiane wspólnie.
- Inni uczniowie mogą zgadywać, które pytanie z karty pasuje do rysunku.
7. 🧠 „Rozgrzewka umysłu” na początek lekcji
Cel: aktywizacja uczniów przed lekcją
Jak:
- Na początku zajęć nauczyciel losuje jedną kartę i zadaje pytanie całej klasie.
- Kilkoro uczniów może się wypowiedzieć.
- Pytania nie muszą być związane z przedmiotem – to forma rozgrzewki i budowania relacji.
8. 📚 „Księga klasowych myśli”
Cel: integracja i tworzenie pamiątki klasowej
Jak:
- Uczniowie raz w tygodniu losują 1 kartę i zapisują odpowiedź w specjalnym zeszycie lub na karcie do wklejenia.
- Zebrane wypowiedzi tworzą „klasowy pamiętnik” z myślami, marzeniami i refleksjami uczniów.
- Pod koniec roku można zrobić z tego mini album.
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź