Karty pracy Dzień Dinozaura

Materiał cyfrowy

Dzień Dinozaura, który obchodzony jest 26 lutego warto uczcić zarówno w przedszkolu, domu, szkole i na zajęciach świetlicowych. Z tej okazji przygotowałam plik, w którym znajdziesz aż 19 kart pracy doskonalących spostrzegawczość, umiejętności arytmetyczne, grafomotoryczne oraz wspierające rozwój mowy.

Możesz zalaminować wybrane strony (np. karty doskonalące grafomotorykę) i wykorzystać je wielokrotnie używając zmywalnego markera.

Kilka sugestii, jak można wykorzystać te karty pracy:

  1. Policz i zaznacz właściwą liczbę: Można zrobić małą rywalizację między dziećmi, kto szybciej i poprawnie wykona zadanie, co dodatkowo rozwija umiejętności koncentracji. Tę stronę możesz zalaminować i wykorzystać wielokrotnie np. używając klamerek/ spinaczy do zaznaczania właściwej liczby.

  2. Policz i zapisz liczbę: To świetne ćwiczenie do utrwalenia cyfr oraz spostrzegawczości wzrokowej. Dla młodszych dzieci, które jeszcze nie znają cyfr wydajemy polecenie „namaluj tyle kropek ile dinozaurów odnalazłeś”. To ćwiczenie może być wykorzystane także do utrwalania kolorów.

  3. Pokoloruj elementy: Ćwiczenie służy do utrwalania cyfr. Dziecko odczytuje liczbę i koloruje odpowiednią ilość elementów. To zadanie można rozbudować, dodając pytania np. „Ile czerwonych dinozaurów pokolorowałeś?”.

  4. Połącz cienie: To zadanie wspiera spostrzegawczość i logiczne myślenie – możesz wykorzystać je również do orientacji w przestrzeni polecając, aby dziecko wskazało czy właściwy cień znajduje się po prawej czy po lewej stronie, na górze czy na dole kartki.  

  5. Rysowanie po śladzie i pisanie po śladzie: to ćwiczenia do rozwijania motoryki małej i umiejętności pisania. Znajdziesz tu 6 kart pracy „Łączenie kropek” które rozwijają umiejętności obserwacji, koncentracji oraz precyzji ruchów. Zadaniem dziecka jest odwzorowanie połączeń pomiędzy kolorowymi kropkami, zgodnie z kartami zadania. Na każdej karcie znajduje się także nazwa dinozaura do pisania po śladzie. Dodatkowo znajdziesz 4 karty pracy do precyzyjnego rysowania po śladzie.

  6. Opaski na głowę i pacynka dinozaura – warto wydrukować dla każdego ucznia, aby uczcić Dzień Dinozaura. Opaski te są wspaniałym sposobem na wprowadzenie tematyki o dinozaurach. Dzieci mogą bawić się nimi  ucząc nazw, wyglądu, a także odgrywając scenki z ich udziałem. Proces kolorowania, wycinania i składania opasek jest nie tylko świetną zabawą, ale również przyczynia się do rozwoju zdolności manualnych, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz precyzji. Dzieci mogą rozwijać swoją kreatywność, dobierając kolory i personalizując opaski według własnych preferencji.

Przykładowe aktywności z zabawą w „Głodnego dinozaura”:

  • Liczba liści: Dzieci mogą liczyć liście, które wkładają do paszczy, i zapisują lub głośno podsumowują, ile ich było. Można także dodać wariant, gdzie trzeba wrzucać liście w odpowiedniej kolejności- najpierw oznaczamy liście cyframi.

 

  • Kolorowanie liści: Jeśli wybierzesz wariant czarno biały, to dziecko może najpierw pokolorować każdy liść na inny kolor, co dodatkowo rozwija umiejętności rozpoznawania kolorów, a także umiejętności manualne przy kolorowaniu.

 

  • Rodzaje liści: Można dodać element rozpoznawania różnych kształtów lub rodzajów liści, co rozwija zdolności spostrzegawcze.

 

  • Zadanie na spostrzegawczość: Po zakończeniu zabawy, dzieci mogą opowiedzieć, ile liści wrzuciły do dinozaura, jakie były kolory liści i ile zostało wolnego miejsca w paszczy, co rozwija ich zdolność do analizy i zapamiętywania.
Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Edukacja przedszkolna
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 31 - 40
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

mama_nauczanka

Nazywam się Magdalena Kotula i jestem nauczycielką wczesnoszkolną, logopedą i trenerką programowania, a prywatnie spełnioną żoną i mamą dwóch cudownych chłopców: Antosia i Ignasia. Studiowałam Pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną na Uniwersytecie Rzeszowskim, które ukończyłam z tytułem magistra w 2017 roku, a w marcu 2021r. podjęłam dwuletnie Studia Podyplomowe z zakresu Logopedii, uzyskując kwalifikacje do wykonywania zawodu Logopedy. W 2016r. zaczęłam swoją przygodę jako trener programowania - prowadziłam zajęcia pozaszkolne dla przedszkolaków i dzieci szkolnych, a także szkolenia dla dzieci i nauczycieli w zakresie DigComp.  W 2021r. postanowiłam podzielić się swoim doświadczeniem, pomysłami na realizację zajęć oraz zabaw z dziećmi w domu, przedszkolu, szkole i gabinecie terapeutycznym tworząc konto na Instagramie @mama_nauczanka, a dwa lata później stworzyłam bloga z pomocami do druku dla rodziców, nauczycieli i logopedów.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *