Klasa 6, 7, 8
Fizyka: Podstawy fizyki. Wprowadzenie do nauki fizyki.
Okres przedświąteczny to jeden z najgorszych możliwych momentów do wprowadzania nowych zagadnień z fizyki. Uczniowie wyczerpani jesienną harówką, myślami są już w zupełnie innym miejscu niż szkolna klasa. To jednak nie oznacza, że grudniowe lekcje musimy spisać na straty! Przeciwnie. Wykorzystajmy ten czas na przyjemne, zabawne i angażujące powtórki!
Z okazji zbliżających się świąt przygotowałyśmy nonogram w formacie XXL zawierających podstawowe zagadnienia niezbędne do sprawnej nauki fizyki. Nonogramy są przyjemniejszą formą utrwalania wiadomości niż rozwiązywanie zadań w zeszycie, a odpowiednio pokolorowane pola natychmiast dają uczniom informacje zwrotną.
Rysunek jest bardzo duży (rozwiązanie zagadki jest w formacie A3), wobec czego sugeruję, aby podzielić klasę na grupy i wykonać obrazek wspólnie. Każda grupa ma za zadanie pokolorować swoją część, a następnie wspólnie skleić części w całość i powiesić na gazetce lub drzwiach klasy. Pojedynczy element nic nie oznacza, więc dopiero po połączeniu sił uczniowie zobaczą rozwiązanie zagadki.
Dla ułatwienia zadania i zachęcenia całej klasy do współpracy, pytania o tym samym numerze odnoszą się zawsze do analogicznych informacji (np. pytanie 1a, 1b, 1c… dotyczą przeliczania jednostek długości, więc gdy chociaż jedna osoba przypomni sobie te zagadnienie, pozostali będą mogli prosić ją o pomoc).
Kupując materiał otrzymujesz:
✅ nonogram składający się z ośmiu części,
✅ 128 pytań (16 pytań x 8 grup) obejmujących podstawową wiedzę, konieczną do sprawnej nauki fizyki:
– Podstawowe umiejętności matematyczne (obliczenia na ułamkach, stosowanie kolejności działań, obliczanie średniej, zapisywanie cyfr w systemie rzymskim, określanie proporcjonalności)
– Zaokrąglanie (do cyfr znaczących i określonej liczby cyfr po przecinku)
– Zamiana jednostek (długości, masy, czasu, prędkości)
– Przekształcanie wzorów
– Odczytywanie wykresów
– Dopasowywanie symboli/jednostek do wielkości fizycznych
– Dopasowywanie urządzeń pomiarowych
– Rozróżnianie obserwacji i eksperymentu
✅ rozwiązanie dla nauczyciela.
Masz pytania, sugestie lub propozycję? Odezwij się do nas:
kwantyna@gmail.com 📬
#nonogramXXL #mocpowtórki
_ _
Pani Atomówka i Bio Fizyczka połączyły siły, by stworzyć KWANTYNĘ, miejsce gdzie fizyka przestaje być czarną magią, a każdy nauczyciel może zostać SUPERBOHATEREM w swojej szkole.
Może zainteresują Cię również inne kolorowanki w formacie XXL?
Kliknij TUTAJ!
Jeśli potrzebujesz więcej świątecznych kart pracy z fizyki, koniecznie zajrzyj TUTAJ!
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Fizyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | fizyka, karta pracy, kolorowanka, zadania, zadanie, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | Materiał może posłużyć jako wprowadzenie do nauki fizyki. |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | UWAGA! Materiał przeznaczony jest do pracy GRUPOWEJ. Uczniowie zdążą wykonać go na jednej lekcji, pod warunkiem, że będą podzieleni na osiem grup i zechcą ze sobą współpracować. Dla jednego ucznia czas wykonywania zadania będzie większy. |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź