„Kodowanie na Dzień Kredki” to edukacyjna zabawa, która wspiera dzieci w rozwoju koordynacji wzrokowo-ruchowej, uczy orientacji w przestrzeni, pomaga w utrwaleniu nazw kolorów oraz wzmacnia poczucie sprawczości i pewności siebie. Zabawa pozwala na aktywne, ruchowe poznawanie otoczenia, co wspiera integrację sensoryczną i umiejętności społeczne dzieci.
-
Przygotowanie planszy: Nauczyciel rozkłada planszę z kolorowych kółek na podłodze, tworząc wzór, który posłuży dzieciom jako ścieżka do kodowania. Każde kółko symbolizuje jeden krok na trasie.
-
Wybór mapy kodowania: Dzieci, pod kierunkiem nauczyciela, wybierają mapę kodowania – zależnie od poziomu zaawansowania, może to być mapa o 12 lub 9 elementach. Każda mapa przedstawia określoną trasę na planszy z kółkami.
-
Zabawa w kodowanie:
- Na początku nauczyciel ustawia dzieci na pozycji „Start” i tłumaczy trasę, którą mają pokonać.
- Dzieci krok po kroku przesuwają się po planszy, stąpając po kolorowych kółkach zgodnie z instrukcją mapy. Muszą uważnie śledzić kolory oraz kierunki na planszy, aby dotrzeć do „Mety”.
- Każde dziecko wykonuje swoje ruchy samodzielnie, co wzmacnia koncentrację i koordynację.
-
Utrwalanie kolorów: W trakcie kodowania dzieci głośno nazywają kolory, na które stawiają kroki, co pomaga w utrwaleniu ich nazw i rozwija świadomość kolorów.
-
Refleksja:
- Po zakończeniu trasy dzieci wspólnie z nauczycielem omawiają, jakie kolory i kierunki wystąpiły na trasie, oraz jakie miały trudności. To okazja do ćwiczenia umiejętności komunikacyjnych i wyciągania wniosków.
-
Powtórka z inną mapą: Dzieci mogą powtórzyć zabawę, korzystając z innej mapy kodowania, co dodaje nowości i rozwija elastyczność myślenia.
Zabawa „Kodowanie na Dzień Kredki” wspomaga rozwój motoryczny, orientację w przestrzeni, uczy współpracy oraz rozwija umiejętność myślenia sekwencyjnego. Jest doskonałą okazją do nauki kolorów, rozwijania zdolności manualnych i cieszenia się ruchem oraz wzajemną interakcją w grupie.
Zestaw zawiera:
- Planszę do wycięcia z kółek (format A4)
- Mapy kodowania: 10 map do 12-elementowego kodowania oraz 5 map do 9-elementowego kodowania.
- Znaczniki „Start” i „Meta”.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Przedszkole |
| Klasa/wiek | 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat |
| Przedmiot | Edukacja przedszkolna |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | jesień, kodowanie |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 15 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Balladyna – sprawdzian po omówieniu lektury
Wklejki do książek – zakończenie roku szkolnego, 1
Odczytywanie ułamków dziesiętnych
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź