Kodowanie na Dzień Kredki

Materiał cyfrowy

„Kodowanie na Dzień Kredki” to edukacyjna zabawa, która wspiera dzieci w rozwoju koordynacji wzrokowo-ruchowej, uczy orientacji w przestrzeni, pomaga w utrwaleniu nazw kolorów oraz wzmacnia poczucie sprawczości i pewności siebie. Zabawa pozwala na aktywne, ruchowe poznawanie otoczenia, co wspiera integrację sensoryczną i umiejętności społeczne dzieci.

  1. Przygotowanie planszy: Nauczyciel rozkłada planszę z kolorowych kółek na podłodze, tworząc wzór, który posłuży dzieciom jako ścieżka do kodowania. Każde kółko symbolizuje jeden krok na trasie.

  2. Wybór mapy kodowania: Dzieci, pod kierunkiem nauczyciela, wybierają mapę kodowania – zależnie od poziomu zaawansowania, może to być mapa o 12 lub 9 elementach. Każda mapa przedstawia określoną trasę na planszy z kółkami.

  3. Zabawa w kodowanie:

    • Na początku nauczyciel ustawia dzieci na pozycji „Start” i tłumaczy trasę, którą mają pokonać.
    • Dzieci krok po kroku przesuwają się po planszy, stąpając po kolorowych kółkach zgodnie z instrukcją mapy. Muszą uważnie śledzić kolory oraz kierunki na planszy, aby dotrzeć do „Mety”.
    • Każde dziecko wykonuje swoje ruchy samodzielnie, co wzmacnia koncentrację i koordynację.
  4. Utrwalanie kolorów: W trakcie kodowania dzieci głośno nazywają kolory, na które stawiają kroki, co pomaga w utrwaleniu ich nazw i rozwija świadomość kolorów.

  5. Refleksja:

    • Po zakończeniu trasy dzieci wspólnie z nauczycielem omawiają, jakie kolory i kierunki wystąpiły na trasie, oraz jakie miały trudności. To okazja do ćwiczenia umiejętności komunikacyjnych i wyciągania wniosków.
  6. Powtórka z inną mapą: Dzieci mogą powtórzyć zabawę, korzystając z innej mapy kodowania, co dodaje nowości i rozwija elastyczność myślenia.

Zabawa „Kodowanie na Dzień Kredki” wspomaga rozwój motoryczny, orientację w przestrzeni, uczy współpracy oraz rozwija umiejętność myślenia sekwencyjnego. Jest doskonałą okazją do nauki kolorów, rozwijania zdolności manualnych i cieszenia się ruchem oraz wzajemną interakcją w grupie.

Zestaw zawiera:

  • Planszę do wycięcia z  kółek (format A4)
  • Mapy kodowania: 10 map do 12-elementowego kodowania oraz 5 map do 9-elementowego kodowania.
  • Znaczniki „Start” i „Meta”.
Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat
Przedmiot Edukacja przedszkolna
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

terapeutawprzedszkolu

Jestem doświadczonym nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz terapeutą specjalizującym się we wspieraniu dzieci zarówno w normie intelektualnej, jak i tych, które borykają się z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi. Moja praca obejmuje nie tylko edukację, ale również szeroko pojętą terapię – pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, dziećmi w spektrum autyzmu, prowadzę rewalidację oraz zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.

Moje podejście pedagogiczne jest oparte na kreatywności oraz indywidualnym podejściu do każdego dziecka. Staram się, by proponowane materiały i aktywności były dla dzieci interesujące i angażujące. Szczególnie zależy mi na rozbudzaniu ich wyobraźni oraz wspieraniu wszechstronnego rozwoju, od umiejętności poznawczych, przez emocjonalne, po społeczne i motoryczne. Dbam o to, by każde dziecko mogło odkrywać swoje mocne strony, rozwijać potencjał i poczuć satysfakcję z nauki i zabawy.

Moją misją jest stworzenie bezpiecznej i inspirującej przestrzeni, w której dzieci mogą się rozwijać na wielu płaszczyznach, pokonywać trudności i zdobywać nowe umiejętności – zawsze w atmosferze zrozumienia i szacunku dla ich indywidualności.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *