Kogo spotkałem Tej Nocy? – gra świąteczna dla klas 4-8

Materiał cyfrowy

 Szukasz czegoś, co ogarnie klasę przed świętami… a jednocześnie nie jest kolejną „śpiewajmy kolędy, dzieci”?
Mam coś lepszego.

Wprowadziłam ostatnio grę „Kogo spotkałem Tej Nocy?” .
Dzieci nie tylko siedzą i słuchają (cud, wiem), ale też wchodzą w świąteczną opowieść tak uważnie, jakby szukały prezentów pod choinką.

Każdy losuje bohatera nocy betlejemskiej — Józefa, Anioła, Gwiazdę, a nawet… SIANO (tak, działa!).
Każdy ma swój gest, swoje jedno zdanie i jedną osobę, którą opisuje.
Reszta musi uważnie słuchać i rozpoznać, o kogo chodzi.

Żeby ruszyć dalej — trzeba uważnie słuchać. I to jest magia tej zabawy:
✨ uczy skupienia
✨ trenuje uważność w naturalny, niewymuszony sposób
✨ porządkuje energię w klasie (nawet w grudniowym chaosie)
✨ przypomina całą historię nocy betlejemskiej — od Józefa po aniołów, zwierzęta i Trzech Króli
✨ daje dzieciom poczucie spokoju i współuczestnictwa

Brzmi niewinnie?
A działa jak mini–medytacja.
Na klasowej wigilii — petarda.
Na ostatniej lekcji przed świętami — cisza, skupienie, świąteczny klimat, no i zero chaosu.
W końcu coś, co naprawdę angażuje, a nie „kolejna gra, która miała wyciszyć klasę, a skończyła się przeciwnie”.

Dzieci wychodzą z tego spokojniejsze, bardziej obecne, a przy okazji… powtarzają całą historię Bożego Narodzenia bez marudzenia.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Religia
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Aleksandra Tkocz

Mamy e-MOC-je to nazwa naszego projektu edukacyjnego, który obejmuje materiały dla nauczycieli. Autorkami są nauczycielka języka polskiego i wychowania do życia w rodzinie z ponad 30-letnim stażem pracy w zawodzie - Aleksandra Tkocz oraz nauczycielka nauczania wczesnoszkolnego i wychowania do życia w rodzinie oraz pedagog specjalny i oligofrenopedagog, także z ponad 30-letnim stażem - Teresa Ochojska. Absolwentki pozytywnej psychologii studiów podyplomowych o kierunku: trener umiejętności psychospołecznych. Autorki i współautorki wielu innowacji pedagogicznych z tematyki dotyczącej  pracy z emocjami dzieci, poprawy relacji społecznych w środowisku szkolnym, dydaktyki języka polskiego, dydaktyki nauczania wczesnoszkolnego.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *