Koło, trójkąt, kwadrat – podsumowanie zajęć, informacja zwrotna dla nauczyciela

Materiał cyfrowy

To nieskomplikowane, a jednocześnie niezwykle skuteczne narzędzie wspierające ocenianie kształtujące. Wystarczy trzy symbole: koło, trójkąt i kwadrat, by uczniowie mogli wyrazić swoje refleksje po lekcji i przekazać nauczycielowi cenne informacje.

 Do czego może służyć:

  • jako szybka metoda podsumowania lekcji,

  • do refleksji uczniów nad tym, co było dla nich jasne, trudne lub warte zapamiętania,

  • do wyciągania wniosków na kolejne zajęcia,

  • jako narzędzie do rozmowy i budowania relacji w grupie.

 Zalety:

  • proste do wdrożenia – nie wymaga specjalnych materiałów,

  • angażuje wszystkich uczniów, także tych mniej aktywnych,

  • wspiera samoocenę i autorefleksję,

  • daje nauczycielowi szybki wgląd w efektywność lekcji,

  • uniwersalne – można stosować na każdym przedmiocie i w każdej grupie wiekowej.

Ta technika to szybki sposób, by „podsunąć” uczniom przestrzeń do refleksji i pokazać, że ich opinia ma znaczenie.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 1
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 15 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

askagorka

Jestem "dochtórką" nauk humanistycznych  :) pasjonatką edukacji niecodziennej, nieopresyjnej, angażującej, polonistką z wieloletnim doświadczeniem. Od blisko 18 lat pracuję w Szkole No Bell (najlepszej szkole na świecie), w której skupiam się na wprowadzaniu nowoczesnych metod nauczania, łamaniu schematów edukacyjnych i propagowaniu otwartego myślenia o potrzebach edukacyjnych dzieci.Działam na rzecz upowszechnia nowoczesnych metod i formuł kształcenia. Dzielę się swoją wiedzą z dyrektorami, nauczycielami i doradcami metodycznymi, prowadząc kursy i szkolenia. Koordynowałam projekt przygotowania i opracowania czterech innowacyjnych programów nauczania dla Ośrodka Rozwoju Edukacji: „Obywatel Świata”, „Odkrywca biznesu”, „Zainteresowania i pasje”, „Mały Wynalazca”. Współpracuję z uczelniami (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie), biorąc udział w badaniach i rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych ogniskujących się wokół edukacji i efektywności kształcenia. Nawiązałam również współpracę z Holistik Think Tankiem - organizacją non-profit, której celem jest promowanie nowego sposobu myślenia o edukacji i dostarczanie szkołom konkretnych, systemowych rozwiązań.„Popełniłam" również publikacje artykuły i opracowań naukowych. Uczestniczyłam w debatach, konferencjach i spotkaniach eksperckich.  

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *