„Królestwo Piastów” – Gra edukacyjna-fabularna – grywalizacja – angażująca zabawa

Materiał cyfrowy

„Królestwo Piastów” – Gra edukacyjna 

Zaproś swoich uczniów do świata rozbicia dzielnicowego i pozwól im samodzielnie stworzyć historię Polski!

Czy szukasz kreatywnego sposobu na zainteresowanie uczniów historią? „Królestwo Piastów” to  gra edukacyjna w stylu rpg., która łączy naukę z zabawą. Idealna na lekcje historii w klasach 5-8, rozwija umiejętności strategicznego myślenia, współpracy i zarządzania zasobami.

Dlaczego warto wybrać „Królestwo Piastów”?

  1. Edukacyjny kontekst historyczny:

    • Gra przenosi uczniów do XIII wieku, czasu rozbicia dzielnicowego Polski.

    • Uczniowie wcielają się w mieszkańców księstw

  2. Rozwój kluczowych umiejętności:

    • Współpraca: Każda drużyna to jedno księstwo – uczniowie muszą wspólnie planować swoje działania.

    • Strategia: Decyzje dotyczące budowy zamków, rekrutacji wojska czy handlu mają kluczowy wpływ na wynik gry.

    • Kreatywność: Uczniowie tworzą swoje własne narracje historyczne w oparciu o wydarzenia gry.

  3. Łatwa do wprowadzenia:

    • Proste zasady, intuicyjna punktacja.

    • Szczegółowa instrukcja dla nauczyciela i gotowe materiały do wydruku: karty zasobów, punktacji i ról.

    • Czas trwania gry dostosowany do lekcji – 45 minut (optymalnie 2 lekcje)

  • Zawartość gry:
    • Karty postaci z opisem ról (Książę, Rycerz, Mnich, Kupiec, Budowniczy).

    • Szczegółowe instrukcje dla nauczyciela i uczniów, krok po kroku wyjaśniające zasady.

    • Karty zasobów (drewno, żywność, złoto) i karty punktacji.

    • Gotowe scenariusze osadzone w realiach XIII wieku.

  • Angażująca zabawa:
    • Uczniowie wcielają się w role księcia, rycerza, mnicha, kupca i budowniczego.

    • Elementy rywalizacji i współpracy sprawiają, że gra angażuje całą klasę

Jak działa gra?

  • Uczniowie: Tworzą drużyny (księstwa) i wybierają swoje role.

  • Zasoby: Każde księstwo otrzymuje drewno, żywność i złoto – mądre zarządzanie nimi to klucz do sukcesu.

  • Działania: Budują zamki, klasztory i szkoły, handlują, rekrutują wojsko i podejmują strategiczne decyzje.

  • Zwycięstwo: Wygrywa drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów za budynki, handel, wojsko i współpracę.

#grahistoryczna #granalekcję #rozbiciedzielnicowe #zajęcia dodatkowe #historia #historyczne #kreatywna #innowacja #zadanie #zaangażowanie #gotowe #grywalizacja #rpg

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Historia
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Izabela

Uczę przedmiotów humanistycznych i uwielbiam kreatywną pracę z dziećmi. Na co dzień pracuję z uczniami szkół podstawowych. Wcześniej zdobyłam doświadczenie w instytucjach kultury, co teraz wykorzystuję w pracy z dziećmi.W swojej pracy skupiam się na tym, żeby:Rozwijać kreatywność dzieci przez ciekawe ćwiczenia i zabawyWspierać naturalną ciekawość dzieciŁączyć sprawdzone metody nauczania z nowymi pomysłamiWykorzystywać elementy edukacji kulturalnej w codziennej naucePrzygotowuję różne pomoce dla nauczycieli:Proste i praktyczne karty pracyMateriały do wykorzystania podczas lekcjiPomoce do pracy z pojedynczymi uczniamiScenariusze zajęć łączących edukację szkolną z kulturą i sztukąWierzę, że każde dziecko jest inne i ma swoje mocne strony. W pracy z uczniami:Pomagam im odkrywać własne zainteresowaniaDodaję odwagi do dzielenia się pomysłamiWprowadzam elementy kultury i sztuki do codziennej nauki Cieszę się, że moje materiały pomagają też innym nauczycielom w ich codziennej pracy z dziećmi.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *