„Lalka” sprawdzacz :)

Materiał cyfrowy

Opis materiału: „Lalka – sprawdzacz” (sprawdzian z lektury)

„Lalka – sprawdzacz” to estetycznie opracowany sprawdzian przeznaczony dla uczniów liceum, obejmujący najważniejsze zagadnienia z powieści Bolesława Prusa. Materiał został przygotowany z myślą o nauczycielach, którzy cenią przejrzystość, różnorodność zadań oraz możliwość szybkiej diagnozy poziomu opanowania treści lekturowych.

Co zawiera materiał?

1. Zestaw zadań zamkniętych (A–D)

Sprawdzian obejmuje pytania wielokrotnego wyboru, które dotyczą:

  • biografii autora i podstawowych informacji o „Lalce”,

  • analizowania tytułów roboczych i motywów powieści,

  • rozpoznawania bohaterów reprezentujących różne pokolenia pozytywizmu,

  • typów narracji zastosowanych w utworze,

  • idei pozytywistycznych realizowanych przez wybrane postacie,

  • rozumienia symbolicznych gestów bohaterów,

  • topografii świata przedstawionego,

  • interpretacji obrazu Paryża w powieści.

Pytania zamknięte umożliwiają szybkie sprawdzenie wiedzy faktograficznej oraz zrozumienia najważniejszych wątków i motywów utworu.

2. Zadania otwarte

Materiał zawiera także pytania wymagające krótkiej, samodzielnej odpowiedzi, które rozwijają umiejętności:

  • formułowania wniosków,

  • interpretacji symboli i zachowań bohaterów,

  • argumentowania w oparciu o tekst literacki.

Zadania te pozwalają ocenić nie tylko wiedzę, lecz także dojrzałość interpretacyjną oraz umiejętność analizy lekturowej.

Walory dydaktyczne

  • Estetyczna i czytelna forma – sprawdzian został zaprojektowany tak, by uczniowie mogli bez trudu odnaleźć się w strukturze poleceń.

  • Różnorodność typów zadań – łączy wiedzę faktograficzną z interpretacją.

  • Uniwersalność – może zostać wykorzystany zarówno jako sprawdzian podsumowujący, jak i diagnoza przed omówieniem lektury.

  • Łatwość oceniania – większość zadań ma jednoznaczne odpowiedzi, co ułatwia szybkie sprawdzenie prac.

  • Spójność z wymaganiami podstawy programowej – materiał obejmuje kluczowe elementy analizy i interpretacji epickiego tekstu kultury.

Dla kogo?

  • Nauczycieli języka polskiego w liceum,

  • Edukatorów i korepetytorów prowadzących kursy maturalne,

  • Uczniów przygotowujących się do sprawdzianów i egzaminu maturalnego.

Dlaczego warto skorzystać?

Ten materiał to idealne narzędzie, które:

  • oszczędza czas nauczyciela,

  • sprawdza kluczowe treści w sposób rzetelny i uporządkowany,

  • wspiera uczniów w powtórzeniu najważniejszych informacji o „Lalce”.

Kategorie ogólne Szkoła ponadpodstawowa
Klasa/wiek Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 4
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

askagorka

Jestem "dochtórką" nauk humanistycznych  :) pasjonatką edukacji niecodziennej, nieopresyjnej, angażującej, polonistką z wieloletnim doświadczeniem. Od blisko 18 lat pracuję w Szkole No Bell (najlepszej szkole na świecie), w której skupiam się na wprowadzaniu nowoczesnych metod nauczania, łamaniu schematów edukacyjnych i propagowaniu otwartego myślenia o potrzebach edukacyjnych dzieci.Działam na rzecz upowszechnia nowoczesnych metod i formuł kształcenia. Dzielę się swoją wiedzą z dyrektorami, nauczycielami i doradcami metodycznymi, prowadząc kursy i szkolenia. Koordynowałam projekt przygotowania i opracowania czterech innowacyjnych programów nauczania dla Ośrodka Rozwoju Edukacji: „Obywatel Świata”, „Odkrywca biznesu”, „Zainteresowania i pasje”, „Mały Wynalazca”. Współpracuję z uczelniami (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie), biorąc udział w badaniach i rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych ogniskujących się wokół edukacji i efektywności kształcenia. Nawiązałam również współpracę z Holistik Think Tankiem - organizacją non-profit, której celem jest promowanie nowego sposobu myślenia o edukacji i dostarczanie szkołom konkretnych, systemowych rozwiązań.„Popełniłam" również publikacje artykuły i opracowań naukowych. Uczestniczyłam w debatach, konferencjach i spotkaniach eksperckich.  

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *