Lekturowy szpieg. Karty do lektur obowiązkowych Część 1.

Materiał cyfrowy

Innowacyjne, lekturowe karty pracy to doskonałe narzędzie do powtórzenia i sprawdzenia znajomości treści lektury w sposób angażujący i przyjazny dla ucznia. Dzięki wizualizacji ułatwiają zapamiętywanie i przyswajanie informacji.

Jak korzystać z kart?

Uczniowie otrzymują kartę z zestawem ikon graficznych. Zadaniem uczniów jest zaznaczenie lub pokolorowanie tych, które ilustrują utwór. Można również poprosić podopiecznych o uzasadnienie wyboru danej ikonki.

Dlaczego graficzne karty pracy?

  • Aktywizacja uczniów: Uczniowie muszą aktywnie przypomnieć sobie treści lektury i dokonać analizy symboliki ikon.
  • Rozwijanie myślenia krytycznego: Uzasadnianie wyboru ikon wymaga od uczniów argumentacji i odwoływania się do konkretnych fragmentów tekstu.
  • Wsparcie: Graficzna forma karty ułatwia zapamiętywanie i przyswajanie informacji uczniom, którzy preferują odbiór wizualny.
  • Urozmaicenie lekcji: Karta pracy stanowi ciekawą alternatywę dla tradycyjnych metod powtórzenia lektury, takich jak testy czy sprawdziany.

Dodatkowe możliwości wykorzystania kart:

  • Praca indywidualna lub grupowa: Kartę można wykorzystać zarówno do pracy indywidualnej, jak i do pracy w grupach, co sprzyja wymianie myśli i dyskusji.
  • Wprowadzenie do lektury: Karta może zostać wykorzystana na początku pracy z lekturą do wzbudzenia zainteresowania uczniów i wprowadzenia ich w tematykę utworu.
  • Podsumowanie lektury: Karta może służyć jako podsumowanie pracy z lekturą i weryfikacja zdobytej wiedzy.
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .pdf
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 15
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

askagorka

Jestem "dochtórką" nauk humanistycznych  :) pasjonatką edukacji niecodziennej, nieopresyjnej, angażującej, polonistką z wieloletnim doświadczeniem. Od blisko 18 lat pracuję w Szkole No Bell (najlepszej szkole na świecie), w której skupiam się na wprowadzaniu nowoczesnych metod nauczania, łamaniu schematów edukacyjnych i propagowaniu otwartego myślenia o potrzebach edukacyjnych dzieci.Działam na rzecz upowszechnia nowoczesnych metod i formuł kształcenia. Dzielę się swoją wiedzą z dyrektorami, nauczycielami i doradcami metodycznymi, prowadząc kursy i szkolenia. Koordynowałam projekt przygotowania i opracowania czterech innowacyjnych programów nauczania dla Ośrodka Rozwoju Edukacji: „Obywatel Świata”, „Odkrywca biznesu”, „Zainteresowania i pasje”, „Mały Wynalazca”. Współpracuję z uczelniami (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warszawski, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie), biorąc udział w badaniach i rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych ogniskujących się wokół edukacji i efektywności kształcenia. Nawiązałam również współpracę z Holistik Think Tankiem - organizacją non-profit, której celem jest promowanie nowego sposobu myślenia o edukacji i dostarczanie szkołom konkretnych, systemowych rozwiązań.„Popełniłam" również publikacje artykuły i opracowań naukowych. Uczestniczyłam w debatach, konferencjach i spotkaniach eksperckich.  

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *