Materiał składa się z 5 zestawów kafelków (po 15 szt.), każdy w dwóch wersjach większej – np. do zalaminowania i pracy w grupach oraz mniejszej (3 zestawy na A4) do pracy indywidualnej)
- dodawanie liczb całkowitych
- odejmowanie liczb całkowitych
- mnożenie liczb całkowitych
- mnożenie i dzielenie liczb całkowitych
- działania na liczbach całkowitych
Każdy zestaw można wykorzystać na dwa sposoby
- jako zadanie indywidualne do wklejenia do zeszytu (warto najpierw ułożyć całego węża, potem przyklejać)
- do pracy w parach/trójkach (rozkładany kafelki działaniami do góry, uczniowie dokładają kafelki po kolei lub rywalizują – kto pierwszy znajdzie pasujący kafelek, dokłada i liczy sobie punkt/zaznacza kafelek swoim kolorem, zauważenie i poprawienie błędu – dodatkowy punkt).
Zasady
- łączymy kafelki dopasowując te same wartości;
- możemy zacząć od dowolnego kafelka;
- musimy wykorzystać wszystkie kafelki, aby stworzyć węża.
Kreatywnie:
- stworzenie nietypowego kształtu;
- zmieszczenie się z całym wężem w określonym obszarze np. na kartce A4 lub mniejszej.
Dziękuję za wybór moich materiałów. Więcej pomocy znajdziesz na
https://zlotynauczyciel.pl/vendor/matematyka-od-kuchni/
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Matematyka |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | do zalaminowania, gra dydaktyczna, liczby całkowite, metody aktywne, układanka, wycinanka |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 11 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Plansze ZIMA
Plan pracy wychowawcy kl. 4-5 – styczeń – luty
WOPFU – przykład dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (klasa 6) 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź