Karty z nazwami 40 nazwami miejsc w mieście. Dodatkowo przygotowane są puste karty, które można samodzielnie uzupełnić.
Jak możesz wykorzystać te karty?
- do ćwiczenia miejscownika – pytanie: Kiedy ostatnio byłeś/byłaś w…?
- do ćwiczenia dopełniacza – uczniowie mówią, jak często chodzą do danego miejsca
- do rozmowy o preferencjach – pytania typu: Wolisz chodzić do Lidla czy do Żabki?
- do planowania wyjścia do miasta (ćwiczenie dopełniacza) lub relacjonowania wizyty (ćwiczenie miejscownika)
Karty były tworzone z myślą o pracy z dorosłymi cudzoziemcami, ale nadadzą się do pracy ze starszą młodzieżą.
Karty są przeznaczone do użycia z grą planszową, ale można korzystać z nich niezależnie.
Pomysł na wykorzystanie z planszą:
Zadaj pytanie osobie z grupy: Kiedy ostatni byłeś w…?
Opowiedz o sobie – jak często chodzisz do…?
Można prosić uczniów o dopytywanie o szczegóły, np. Co tam. Robiłeś? Co kupiłeś? Ile zapłaciłeś? itp.
Plansza jest uniwersalna, można do niej dowolnie przypisać znaczenie symboli i wykorzystać ją do innych gier. Kupisz ją tutaj: https://zlotynauczyciel.pl/downloads/uniwersalna-plansza-do-gry/
Możesz kupić też planszę w zestawie z innymi grami – sprawdź moją ofertę: https://zlotynauczyciel.pl/vendor/mypolishteacher/
Szczegółowe pomysły znajdziesz w instrukcji.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Edukacja dorosłych |
Klasa/wiek | Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
Przedmiot | Język polski dla obcokrajowców |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Gra, gra dydaktyczna, gra planszowa, gry językowe, poziom A1, poziom A2, poziom B1, przypadki, rzeczownik |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 8 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | W zależności od liczebności grupy i dodatkowych pytań, gra może posłużyć jako rozgrzewka, powtórka lub można wokół niej zbudować 45-minutową lekcję. |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź