Ćwiczenie ma na celu utrwalenie wiadomości o bemolach i sprawdzenie w praktyce czy umiemy rozpoznać daną wysokość i prawidłowo ją nazwać.
Zadanie zawiera zmienione chromatycznie nuty z oktawy razkreślnej zapisane w kluczu wiolinowym.
Do zadania dołączona jest strona z odpowiedziami.
A teraz trochę bemolowej teorii:
Bemole należą do znaków chromatycznych, czyli takich, które zmieniają wysokość dźwięku.
- Zadaniem bemola jest obniżenie dźwięku o pół tonu
- Nuta przed którą stoi bemol zmienia nie tylko swoją wysokość, ale i nazwę
- Do nazwy dźwięku poprzedzonego bemolem dodajemy końcówkę „es”
- Dźwięki takie nazywają się zatem: ces des es fes ges as b
- Wyjątkiem jest dźwięk h, który po obniżeniu nazywa się b
Jeśli potrzebujesz innych muzycznych materiałów, napisz proszę. Być może uda mi się je stworzyć dla Ciebie. 🙂
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 1-3) |
| Klasa/wiek | Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa, Edukacja dorosłych |
| Przedmiot | Muzyka |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 2 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 15 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


📚 Nowy scenariusz na Dzień Edukacji Narodowej – „Akademia Pana Kleksa w wersji szkolnej”! 🎭
Klasa 6 – Tkanka łączna – karta pracy
Test 2- Organizacja i chemizm życia
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź