Notatki graficzne dla klasy 7 szkoły podstawowej zaktualizowane według najnowszych zmian w podstawie programowej 2024 r. To ponad 100 stron notatek A4 w formacie PDF do każdego działu. Notatki są zróżnicowane pod względem koloru (kolorowe i czarno białe) oraz stopnia wypełnienia (wypełnione, z lukami, same grafiki) aby każdy nauczyciel, rodzic i uczeń miał szeroki wybór. Notatki zawierają treści realizujące bezpośrednio zagadnienie z podstawy programowej. Notatki dotyczą zagadnień:
1. Skóra. Uczeń:
- przedstawia funkcje skóry;
- rozpoznaje elementy budowy skóry (na modelu, rysunku, według opisu itd.) oraz określa związek budowy tych elementów z funkcjami pełnionymi przez skórę;
- podaje przykłady chorób skóry (grzybice skóry, czerniak) oraz zasady ich profilaktyki;
2. Układ ruchu. Uczeń:
- rozpoznaje (na schemacie, rysunku, modelu, według opisu itd.) elementy szkieletu osiowego, obręczy i kończyn;
- przedstawia funkcje kości; określa cechy budowy fizycznej kości
- przedstawia rolę i współdziałanie mięśni, ścięgien, kości i stawów w wykonywaniu ruchów;
- podaje zasady profilaktyki skrzywień kręgosłupa.
3. Układ pokarmowy i odżywianie się. Uczeń:
- rozpoznaje (na schemacie, rysunku, modelu, według opisu itd.) elementy układu pokarmowego; przedstawia ich funkcje
- podaje przykłady chorób układu pokarmowego (WZW A, WZW B, WZW C, rak jelita grubego) oraz zasady ich profilaktyki
4. Układ krążenia. Uczeń:
- rozpoznaje elementy budowy układu krążenia (na schemacie, rysunku, według opisu itd.) i przedstawia ich funkcje;
- analizuje krążenie krwi w obiegu małym i dużym;
- przedstawia rolę głównych składników krwi (krwinki czerwone i białe, płytki krwi, osocze);
- wymienia grupy krwi układu AB0 i Rh
- przedstawia zasady prawidłowego pomiaru ciśnienia tętniczego
5. Układ odpornościowy. Uczeń:
- wskazuje lokalizację (na schemacie, rysunku, według opisu itd.) węzłów chłonnych oraz określa ich funkcje;
- rozróżnia odporność wrodzoną i nabytą
6. Układ oddechowy. Uczeń:
- rozpoznaje elementy budowy układu oddechowego (na schemacie, modelu, rysunku, według opisu itd.) i przedstawia ich funkcje oraz określa związek budowy tych elementów z pełnioną funkcją;
- przedstawia mechanizm wentylacji płuc (wdech i wydech);
- analizuje przebieg wymiany gazowej w tkankach i w płucach;
7. Układ moczowy i wydalanie. Uczeń:
- przedstawia istotę procesu wydalania i podaje przykłady substancji, które są wydalane z organizmu człowieka (mocznik, dwutlenek węgla) oraz wymienia narządy biorące udział w ich wydalaniu;
- rozpoznaje elementy układu moczowego (na modelu, rysunku, według opisu itd.) oraz przedstawia ich funkcje;
- podaje przykłady chorób układu moczowego (zakażenia dróg moczowych, kamica nerkowa) oraz zasady ich profilaktyki;
- przedstawia znaczenie badania moczu w diagnostyce zakażeń układu moczowego, kamicy nerkowej i cukrzycy.
8. Układ nerwowy. Uczeń:
- rozpoznaje elementy ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego (na modelu, rysunku, według opisu itd.) oraz określa ich funkcje;
9. Narządy zmysłów. Uczeń:
- rozpoznaje elementy budowy oka (na modelu, rysunku, według opisu itd.) oraz przedstawia ich funkcje w powstawaniu obrazu;
- rozpoznaje elementy budowy ucha (na modelu, rysunku, według opisu itd.) oraz przedstawia ich funkcje;
- opisuje wpływ hałasu na zdrowie człowieka;
- przedstawia rolę zmysłu równowagi, smaku, węchu i dotyku; wskazuje umiejscowienie receptorów właściwych tym zmysłom
10. Układ dokrewny. Uczeń:
- wymienia gruczoły dokrewne (przysadka, tarczyca, trzustka, nadnercza, jądra i jajniki); wskazuje ich lokalizację i podaje nazwy hormonów wydzielanych przez nie (hormon wzrostu, tyroksyna, insulina, glukagon, adrenalina, testosteron, estrogeny i progesteron) oraz przedstawia rolę tych hormonów;
11. Rozmnażanie i rozwój. Uczeń:
- rozpoznaje elementy budowy układu rozrodczego męskiego i żeńskiego (na schemacie, według opisu itd.) oraz podaje ich funkcje;
IV. Homeostaza. Uczeń:
- analizuje współdziałanie poszczególnych układów narządów w utrzymaniu niektórych parametrów środowiska wewnętrznego na określonym poziomie (temperatura, ilość wody w organizmie);
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7 |
Przedmiot | Biologia |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | aparat ruchu, budowa i fizjologia człowieka, edukacja zdalna, narządy zmysłów, notatka graficzna, rozmnażanie i rozwój, skóra, układ dokrewny, układ krążenia, układ moczowy i wydalanie, układ nerwowy, układ oddechowy, układ odpornościowy, układ pokarmowy, układ ruchu |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 101 lub więcej |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | Te notatki graficzne są spójne z filmami o tematyce biologicznej dostępnymi na YouTube na kanale Odwrócona Lekcja. Twoje dziecko może oglądać film i uzupełniać notatkę o najważniejsze treści biologiczne. Ten sposób sprawdził się już u setek uczniów. Zapraszam <3 |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | Te notatki graficzne są spójne z filmami o tematyce biologicznej dostępnymi na YouTube na kanale Odwrócona Lekcja. Jeden film trwa średnio 10 minut i pozwala na uzupełnienie jednego całego tematu. Uczeń wybiera stopień wypełnienia notatki dzięki czemu może wpisywać pojedyncze słowa w luki zdań lub też całe zdania i własne dopiski. |
Recenzje
By Gosia on
super
Dla 7 z 14 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź