O odwadze i akceptacji w obliczu śmierci- stacje zadaniowe do lektury ,,Oskar i pani Róża”

Lektura „Oskar i pani Róża” Érica-Emmanuela Schmitta to nie tylko wzruszająca opowieść o chłopcu zmagającym się z chorobą, ale także doskonała okazja do podjęcia trudnych, lecz ważnych rozmów o śmierci. Wspólne czytanie tej książki może stać się punktem wyjścia do refleksji nad życiem, umieraniem i tym, co naprawdę ważne.


Dlaczego warto rozmawiać o śmierci?

Akceptacja nieuniknionego: Śmierć jest naturalną częścią życia, a rozmowy na ten temat pomagają oswoić lęki i zrozumieć, że jest to coś, co dotyczy każdego z nas.

 

Wsparcie emocjonalne: Dzieląc się swoimi przemyśleniami i uczuciami, możemy lepiej wspierać się nawzajem w trudnych chwilach. Rozmowy o śmierci mogą pomóc w budowaniu więzi i zrozumienia między bliskimi.

Refleksja nad życiem: Książka pokazuje, jak ważne jest docenianie każdej chwili i czerpanie radości z małych rzeczy. Rozmowy o śmierci mogą skłonić nas do zastanowienia się nad tym, co naprawdę liczy się w życiu.
 
Rozwój duchowy: Dla wielu osób rozmowy o śmierci są również okazją do refleksji nad duchowością i wiarą. W przypadku Oskara, pisanie listów do Pana Boga pomogło mu znaleźć spokój i poczucie sensu.


Jak rozmawiać o śmierci?

Z szacunkiem i empatią: Ważne jest, aby podejść do tematu z delikatnością i zrozumieniem, szanując uczucia i przekonania innych.

 

Otwartość: Zachęcajmy do dzielenia się swoimi myślami i uczuciami, nie oceniając i nie krytykując.
 
Wsparcie: Bądźmy gotowi do wsparcia emocjonalnego i słuchania, gdy ktoś potrzebuje się uzewnętrznić.

 

Lektura „Oskar i pani Róża” to nie tylko piękna opowieść, ale także cenny pretekst do podjęcia ważnych rozmów, które mogą wzbogacić nasze życie i relacje z innymi.
 
Stacje zadaniowe na lekcji poświęconej powieści ,,Oskar i pani Róża ” to świetny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Analizowanie,  interpretowanie, cytowanie utworu to umiejętności, która pozwalają uczniom nie tylko lepiej zrozumieć dzieła literackie, ale także rozwijać myślenie krytyczne i wrażliwość na język. Czytelnicy książki doświadczą kontaktu z chorobą i śmiercią. Oswoją się z tematem tabu i nauczą rozmawiać o tym, co nieuniknione. 

 
Uwaga! Zadania można też wykorzystać jako karty pracy na poszczególne lekcje. Jest ich 8. 
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 8
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

utkane-z-codziennych-doswiadczen-szkolnych

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *