Lektura „Oskar i pani Róża” Érica-Emmanuela Schmitta to nie tylko wzruszająca opowieść o chłopcu zmagającym się z chorobą, ale także doskonała okazja do podjęcia trudnych, lecz ważnych rozmów o śmierci. Wspólne czytanie tej książki może stać się punktem wyjścia do refleksji nad życiem, umieraniem i tym, co naprawdę ważne.
Dlaczego warto rozmawiać o śmierci?
Akceptacja nieuniknionego: Śmierć jest naturalną częścią życia, a rozmowy na ten temat pomagają oswoić lęki i zrozumieć, że jest to coś, co dotyczy każdego z nas.
Wsparcie emocjonalne: Dzieląc się swoimi przemyśleniami i uczuciami, możemy lepiej wspierać się nawzajem w trudnych chwilach. Rozmowy o śmierci mogą pomóc w budowaniu więzi i zrozumienia między bliskimi.
Refleksja nad życiem: Książka pokazuje, jak ważne jest docenianie każdej chwili i czerpanie radości z małych rzeczy. Rozmowy o śmierci mogą skłonić nas do zastanowienia się nad tym, co naprawdę liczy się w życiu.
Rozwój duchowy: Dla wielu osób rozmowy o śmierci są również okazją do refleksji nad duchowością i wiarą. W przypadku Oskara, pisanie listów do Pana Boga pomogło mu znaleźć spokój i poczucie sensu.
Jak rozmawiać o śmierci?
Z szacunkiem i empatią: Ważne jest, aby podejść do tematu z delikatnością i zrozumieniem, szanując uczucia i przekonania innych.
Otwartość: Zachęcajmy do dzielenia się swoimi myślami i uczuciami, nie oceniając i nie krytykując.
Wsparcie: Bądźmy gotowi do wsparcia emocjonalnego i słuchania, gdy ktoś potrzebuje się uzewnętrznić.
Lektura „Oskar i pani Róża” to nie tylko piękna opowieść, ale także cenny pretekst do podjęcia ważnych rozmów, które mogą wzbogacić nasze życie i relacje z innymi.
Stacje zadaniowe na lekcji poświęconej powieści ,,Oskar i pani Róża ” to świetny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Analizowanie, interpretowanie, cytowanie utworu to umiejętności, która pozwalają uczniom nie tylko lepiej zrozumieć dzieła literackie, ale także rozwijać myślenie krytyczne i wrażliwość na język. Czytelnicy książki doświadczą kontaktu z chorobą i śmiercią. Oswoją się z tematem tabu i nauczą rozmawiać o tym, co nieuniknione.
Uwaga! Zadania można też wykorzystać jako karty pracy na poszczególne lekcje. Jest ich 8.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
|
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | jezykpolski, lektury, Stacje zadaniowe |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 8 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 60 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Valentine’s Event – pakiet słownictwa i aktywności walentynkowych po angielsku
📖🕊️Test – CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM – „Przypowieść o synu marnotrawnym” 🌿 – kl. 5-6 – sprawdzian
Zamiast pytać – jak w szkole?… spróbuj zapytać inaczej 
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź